2016
Mezigenerační učení. Teorie, výzkum, praxe
RABUŠICOVÁ, Milada, Karla BRÜCKNEROVÁ, Lenka KAMANOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Kateřina PEVNÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Mezigenerační učení. Teorie, výzkum, praxe
Autoři
RABUŠICOVÁ, Milada, Karla BRÜCKNEROVÁ, Lenka KAMANOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Kateřina PEVNÁ a Zuzana VAŘEJKOVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 298 s. 2016
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-8460-5
Štítky
Změněno: 3. 3. 2017 15:48, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Mezigeneračnost je jedním z nejpřirozenějších aspektů učení, jež nás provází po celý život. Jsme zvyklí, že mezi učícím se a tím, kdo učí, je často výraznější věkový rozdíl. Obecně se předpokládá, že právě tento rozdíl zajistí dostatek informací, podnětů a zkušeností, jež mohou učícího se obohatit. V této knize se snažíme tuto „samozřejmost“ mezigeneračního učení zproblematizovat. Ukazujeme, že učební situace, v nichž se setkávají lidé z odlišných generací, jsou specifické v řadě ohledů: z hlediska obsahů učení, aktivity jednotlivých aktérů při poskytování a přijímání učebních podnětů, různorodostí učebních situací a příležitostí k nim. Aktéři mezigeneračního učení musí čelit různým výzvám, ale zároveň si mohou odnášet specifické benefity. Tuto specifičnost rozkrýváme v rovině teoretické, ale zejména empiricky výzkumem mezigeneračního učení v různých sociálních prostředích: ve škole, na pracovišti a v komunitách.
Anglicky
Intergenerationality is one of the most natural aspects of learning, which stays with us for all of our lives. The age difference between the learner and the person teaching feels natural. The general assumption is that this age difference will guarantee a sufficiency of information, stimuli and experience which the learner will be able to profit from. This volume is trying to problematize this “natural feel” of intergenerational learning. We are showing that learning situations in which people from different generations encounter one another are specific in many respects: by learning contents, by types of activity of the individual participants while providing and accepting learning stimuli, by the variety of learning situations and opportunities. The book explores at the theoretical level and also by empirical research of intergenerational learning across social environments: in school, in the workplace, and in communities.