SVATOŇOVÁ, Hana a Šárka HOŠKOVÁ-MAYEROVÁ. REMOTE SENSING IN THE TEACHING OF SCIENCE AND GEOGRAPHY: THE EXPERIENCE AND LATEST RESEARCH RESULTS OF INTERPRETATION OF IMAGES. In Libor Lněnička. Central Europe Area in View of Current Geography. Proceedings of 23rd Central European Conference. 1. Vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, s. 50-55. ISBN 978-80-210-8313-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8314-2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název REMOTE SENSING IN THE TEACHING OF SCIENCE AND GEOGRAPHY: THE EXPERIENCE AND LATEST RESEARCH RESULTS OF INTERPRETATION OF IMAGES
Autoři SVATOŇOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí) a Šárka HOŠKOVÁ-MAYEROVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. Vyd. Brno, Central Europe Area in View of Current Geography. Proceedings of 23rd Central European Conference, od s. 50-55, 6 s. 2016.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00093804
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8313-4
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8314-2016
UT WoS 000391648600007
Klíčová slova anglicky Remote sensing; Earth observation; interpretation of satellite images; didactics of science and geography
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Ing. Libor Lněnička, Ph.D., učo 272260. Změněno: 20. 3. 2017 14:26.
Anotace
Remote sensing is one of the latest geoinformatic technologies providing the actual image of the landscape. Satellite and aerial images are available to the public mainly through the Internet (for example via Google Earth, websites of NASA and ESA and other sources). The use of images in the teaching of geography, biology, chemistry and physics brings new and interesting features for this activity. The results of the research of interpretation of aerial photographs and satellite images show that (1) pupils are able to interpret aerial and satellite imagery successfully, (2) younger pupils prefer to read aerial and satellite images before reading maps, (3) there is no significant difference in the success of reading images between girls and boys, (4) students interpret information from the false colour images successfully, (5) students work with images in their own time and find this activity attractive, (6) images are used relatively rarely in the teaching.
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 10:54