JUHAŇÁK, Libor. Sociální sítě autorů publikujících v pedagogických vědách v letech 2009–2013 : exploratorní analýza. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2017, roč. 22, č. 1, s. 9-36. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2017-1-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sociální sítě autorů publikujících v pedagogických vědách v letech 2009–2013 : exploratorní analýza
Název anglicky Social Networks of Authors Publishing in Educational Sciences Between 2009 and 2013 : An Exploratory Analysis
Autoři JUHAŇÁK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2017, 1803-7437.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Digitální knihovna FF MU
Kód RIV RIV/00216224:14210/17:00096665
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2017-1-2
Klíčová slova česky publikace; spoluautorství; analýza sociální sítě; pedagogický výzkum
Klíčová slova anglicky publications; co-authorship; social network analysis; educational research
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 5. 4. 2018 12:59.
Anotace
Cílem exploratorně orientované studie je zmapovat sociální sítě autorů a publikačních zdrojů v pedagogických vědách v letech 2009–2013. Studie je založena na metodologii analýzy sociální sítě (social network analysis – SNA), která začíná získávat stále větší pozornost i v kontextu českého pedagogického výzkumu. V rámci studie jsou využita data z hodnocení výsledků výzkumných organizací, která jsou v ČR pravidelně shromažďována za účelem národního hodnocení výzkumných institucí. Článek předkládá hlavní zjištění exploratorní analýzy a dává k dispozici doplňující interaktivní nástroje pro další průzkum dat.
Anotace anglicky
The aim of this exploratory study is to analyze the social networks of publication producers and publication resources in the field of educational sciences between 2009 and 2013. The study is based on the methodology of social network analysis that starts to gain an increasing attention in the field of education science in Czech republic. The study makes use of the data about the R&D results that are regularly collected for the purpose of national evaluation of research institutions. The paper presents the main findings of the exploratory analysis and it makes available additional interactive tools for further exploration of data.
Návaznosti
MUNI/A/0960/2016, interní kód MUNázev: Procesy učení v různých sociálních prostředích
Investor: Masarykova univerzita, Procesy učení v různých sociálních prostředích, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 1. 5. 2024 20:59