MAZÁČOVÁ, Pavlína. Učící knihovník v perspektivě vzdělávání heterogenní školní třídy k informační gramotnosti. Proinflow : časopis pro informační vědy. Brno: Masarykova univerzita, 2017, roč. 9, č. 1, s. 23-31. ISSN 1804-2406.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Učící knihovník v perspektivě vzdělávání heterogenní školní třídy k informační gramotnosti
Název anglicky Teaching Librarian in the Perspective of Education Heterogeneous School Classes on Information Literacy
Autoři MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Proinflow : časopis pro informační vědy, Brno, Masarykova univerzita, 2017, 1804-2406.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/17:00097236
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky inkluze; heterogenní třída; učící knihovník; informační vzdělávání; informační gramotnost; pedagogika; specální vzdělávání; vývojové poruchy učení
Klíčová slova anglicky Inclusion; Heterogeneous Class; Teaching Librarian; Information Education; Information Literacy; Pedagogy; Special Education; Developmental Learning Disabilities
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Změněno: 26. 4. 2018 14:48.
Anotace
Edukace heterogenní třídy má pedagogická, didaktická i psychologická specifika, přičemž v prostředí veřejné knihovny interaguje s touto edukační skupinou v programech rozvíjejících informační gramotnost učící knihovník většinou bez dostatečné znalosti teorie a praxe speciálního vzdělávání. Předkládaný odborný příspěvek prezentuje vybrané pedagogické a didaktické koncepty, které je žádoucí v praxi inkluzivního vzdělávání směřujícího k rozvoji informační gramotnosti uplatňovat z perspektivy učícího knihovníka. Záměrem autorky je dílčím způsobem přispět k potřebné deskripci problematiky a sekundárně ke kvalitativnímu posunu edukace v informační gramotnosti heterogenních školních tříd v prostředí veřejných knihoven.
Anotace anglicky
Education in a heterogeneous class has pedagogical, didactic and psychological specificities, While interacting with this educational group in a public library environment In programs developing information literacy, the learning librarian mostly Without sufficient knowledge of the theory and practice of special education. Presented The expert contribution presents selected pedagogical and didactic concepts, Which is desirable in the practice of inclusive education towards development Information literacy from the perspective of the librarian. The intention of the author is to make a partial contribution to the description required Issues and secondary to a qualitative shift in education in information Literacy classes of heterogeneous school classes in public library.
VytisknoutZobrazeno: 12. 9. 2024 05:16