KOMENDA, Martin, Matěj KAROLYI, Christos VAITSIS, Dimitris SPACHOS a Luke WOODHAM. A Pilot Medical Curriculum Analysis and Visualization According to Medbiquitous Standards. In Panagiotis D. Bamidis, Stathis Th. Konstantinidis, Pedro Pereira Rodrigues. 2017 IEEE 30th International Symposium on Computer-Based Medical Systems. Los Alamitos: IEEE Computer Society. s. 144-149. ISBN 978-1-5386-1710-6. doi:10.1109/CBMS.2017.118. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A Pilot Medical Curriculum Analysis and Visualization According to Medbiquitous Standards
Autoři KOMENDA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí), Matěj KAROLYI (203 Česká republika, domácí), Christos VAITSIS (752 Švédsko), Dimitris SPACHOS (300 Řecko) a Luke WOODHAM (826 Velká Británie a Severní Irsko).
Vydání Los Alamitos, 2017 IEEE 30th International Symposium on Computer-Based Medical Systems, od s. 144-149, 6 s. 2017.
Nakladatel IEEE Computer Society
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Kanada
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14110/17:00098489
Organizační jednotka Lékařská fakulta
ISBN 978-1-5386-1710-6
ISSN 2372-9198
Doi http://dx.doi.org/10.1109/CBMS.2017.118
UT WoS 000424864800029
Klíčová slova anglicky Medical and healthcare education; standardization; data analysis; data visualization
Štítky EL OK
Změnil Změnila: Soňa Böhmová, učo 232884. Změněno: 13. 3. 2018 13:13.
Anotace
Curriculum design and implementation in higher medical education can be a great challenge. Although there are well-defined standards, such as the Curriculum Inventory and Competency Framework by MedBiquitous Consortium, existing systems are incapable of a visual representation of the various components, attributes, and relations. In this paper, we present the MEDCIN platform, a pilot tool which uses a standard-compliant curriculum data model to offer comprehensive and thorough analysis of a given curriculum. In addition, the ongoing research in challenging areas, such as the curriculum content comparison, can reveal valuable knowledge from existing data and transform the future of medical education.
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 09:16