Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1400669, author = {Slavík, Jan and Janík, Tomáš and Najvar, Petr and Uličná, Klára}, address = {Brno}, booktitle = {Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8768-2017}, editor = {Jan Slavík, Jana Stará, Klára Uličná, Petr Najvar}, keywords = {didactic case study; clinical field; transdidactic research}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-8758-3}, pages = {11-46}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Kazuistiky v transdidaktickém přístupu}, url = {https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/950}, year = {2017} }
TY - CHAP ID - 1400669 AU - Slavík, Jan - Janík, Tomáš - Najvar, Petr - Uličná, Klára PY - 2017 TI - Kazuistiky v transdidaktickém přístupu VL - Pedagogický výzkum v teorii a praxi 44 PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021087583 KW - didactic case study KW - clinical field KW - transdidactic research UR - https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/950 L2 - https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/950 N2 - V první části kapitoly jsou didaktické kazuistiky charakterizovány v širším kontextu klinické vědy, která není záležitostí pouze didaktiky nebo pedagogiky, ale týká se všech akademických disciplín, jejichž poznání je v úplnosti zhodnoceno teprve prostřednictvím příslušné profesní oblasti, typicky lékařství, práva či architektury. Rozdíly v pojetí kazuistik v těchto různých doménách jsou nahlíženy s oporou o rozlišení „technologického a „hermeneutického“ přístupu k výzkumu a jeho vazbám na teorii. Ve druhé části kapitoly je v kondenzované a zestručněné podobě shrnuta linie výkladu transdisciplinárního přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky, jež byla do větších podrobností rozvedena v knize Transdisciplinární didaktika. Cílem tohoto shrnujícího náhledu je nabídnout čtenářům ucelený přehled hlavních bodů, které poskytují argumentační oporu pro transdidaktickou teorii a pro nahlížení na její souvislosti se vzdělávací praxí zachycenou v didaktických kazuistikách. Výklad je veden s oporou o pojmy podrobně objasňované již v knize Transdisciplinární didaktika a zde znovu připomenuté: replikace teoretického konstruktu, instrumentální praxe, obsah vzdělávání, hloubková struktura výuky, didaktická kazuistika, ontodidaktická a psychodidaktická perspektiva a reciprocita perspektiv. Pojmový aparát užívaný v obou knihách je poté přehledně (graficky) shrnut v pojmové mapě transdidaktického přístupu ve třetí části kapitoly. ER -
SLAVÍK, Jan, Tomáš JANÍK, Petr NAJVAR a Klára ULIČNÁ. Kazuistiky v transdidaktickém přístupu. In Jan Slavík, Jana Stará, Klára Uličná, Petr Najvar. \textit{Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání}. Brno: Masarykova univerzita, 2017, s.~11-46. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 44. ISBN~978-80-210-8758-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8768-2017.
|