Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1402937, author = {Janík, Tomáš and Wildová, Radka and Uličná, Klára and Minaříková, Eva and Janík, Miroslav and Jašková, Jana and Šimůnková, Barbora}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2017.433}, keywords = {induction period; novice teachers; career system; professionalisation continuum}, language = {cze}, issn = {0031-3815}, journal = {Pedagogika}, title = {Adaptační období pro začínající učitele: zahraniční přístupy a návrhy řešení}, url = {http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11678&lang=cs}, volume = {67}, year = {2017} }
TY - JOUR ID - 1402937 AU - Janík, Tomáš - Wildová, Radka - Uličná, Klára - Minaříková, Eva - Janík, Miroslav - Jašková, Jana - Šimůnková, Barbora PY - 2017 TI - Adaptační období pro začínající učitele: zahraniční přístupy a návrhy řešení JF - Pedagogika VL - 67 IS - 1 SP - 4-26 EP - 4-26 PB - Univerzita Karlova SN - 00313815 KW - induction period KW - novice teachers KW - career system KW - professionalisation continuum UR - http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11678&lang=cs L2 - http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11678&lang=cs N2 - Předkládaná studie se soustředí na adaptační období pro začínající učitele jakožto příležitost pro podporu profesního rozvoje učitelů. Nejprve identifikuje výzvy, které se s tímto obdobím profesního života pojí, poté představuje zkušenosti z vybraných zemí, ve kterých je adaptační období realizováno, a nakonec diskutuje současné návrhy na implementaci adaptačního období pro začínající učitele v České republice. Se zázemím v řešení výzkumných projektů se tato studie pokouší jít vstříc současným aktivitám MŠMT spojeným se zaváděním kariérního systému pro pedagogické pracovníky a adaptačního období pro začínající učitele. Návrh novely zákona, který tyto systémové prvky podpory učitelů legislativně konstituuje, je v době vzniku tohoto textu projednáván na různých úrovních. Bude-li návrh schválen, otevírá se prostor pro dopracování a konkretizaci adaptačního období. V návaznosti na zahraniční zkušenosti a mezinárodní srovnávací studie se tento text pokusí identifikovat několik principů, jejichž naplnění se může jevit jako přínosné pro rozpracování adaptačního období. Tyto principy jsou spojeny s efektivností indukce pro začínající učitele. ER -
JANÍK, Tomáš, Radka WILDOVÁ, Klára ULIČNÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Miroslav JANÍK, Jana JAŠKOVÁ a Barbora ŠIMŮNKOVÁ. Adaptační období pro začínající učitele: zahraniční přístupy a návrhy řešení. \textit{Pedagogika}. Univerzita Karlova, 2017, roč.~67, č.~1, s.~4-26. ISSN~0031-3815. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2017.433.
|