2017
Kdo je umělec (ve středověku)? Volvinius, Miláno a Říše
FOLETTI, IvanZákladní údaje
Originální název
Kdo je umělec (ve středověku)? Volvinius, Miláno a Říše
Název anglicky
Who is the Artist (in the Middle Ages)? Volvinius, Milan and the Empire
Autoři
FOLETTI, Ivan (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
StředověC JinaX, 14. 12. 2017, Brno, 2017
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
60401 Arts, Art history
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/17:00099725
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
Volvinus; Angilbertus; Invention of the Artist; Golden Altar; Iconology
Štítky
Změněno: 24. 4. 2018 16:34, doc. Mgr. Pavel Suchánek, Ph.D.
V originále
Zlatý oltář baziliky Sant'Ambrogio v Miláně, datovaný do léta Angilberta II. (824-59), je ozdoben postavou označenou jako Wolvinius magister phaber. Po celé roky se toto znázornění považovalo za hrdý podpis mistra, který řídil dílnu odpovědnou za vytvoření tohoto nádherného předmětu. Marco Petoletti tyto závěry zrelativizova: v současných pramenech je zlatý oltář představován jako obraz archy smlouvy. Jméno tvůrce archy, Bezalel, je známo. Pojmenování osoby, která řídila materiální provedení oltáře, znamenalo, že se mu dává biblickou hodnotu. V biblickém textu je však zmíněn další řemeslník, Oolibab. Znamená to tedy, že jsou oba "zastoupeni" obrazy Angilberta a Volvina?
Anglicky
The golden altar of the Basilica of Sant’Ambrogio in Milan, dated to the years of Angilbert II (824-59), is adorned with a figure designated as Wolvinius magister phaber. For years, this representation was considered the proud signature of the master directing the workshop responsible for creating this wonderful object. Marco Petoletti qualified such conclusions: in contemporary sources, the golden altar is presented as a sort of ark of the covenant. The name of the ark’s creator, Bezalel, is known. Naming the person directing the material execution of the altar then meant giving him a biblical value. In the biblical text another artisan is however mentioned, Ooliab. Should we then imagine that they are both “represented” with the feature of Angilbertus and Volvinus?