KOLAŘÍKOVÁ, Veronika. Národní identita v muzeu ve vztahu ke konstruktivistickým teoriím učení v konsekvencích dnešní doby. In Monika Benčová, Anna Komárková. Muzeum a změna V. Sborník z mezinárodní muzeologické konference. Praha: Asociace muzeí a galerií České republiky, z. s., 2017, s. 51-58. ISBN 978-80-86611-77-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Národní identita v muzeu ve vztahu ke konstruktivistickým teoriím učení v konsekvencích dnešní doby
Název česky Národní identita v muzeu ve vztahu ke konstruktivistickým teoriím učení v konsekvencích dnešní doby
Název anglicky National Identity in Museum in Relation to Constructivist Learning Theories in Consequences of Present Days
Autoři KOLAŘÍKOVÁ, Veronika.
Vydání Praha, Muzeum a změna V. Sborník z mezinárodní muzeologické konference. od s. 51-58, 8 s. 2017.
Nakladatel Asociace muzeí a galerií České republiky, z. s.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-86611-77-8
Klíčová slova česky Národní identita; muzeum; konstruktivistické teorie učení.
Klíčová slova anglicky National identity; museum; Constructivist Learning Theories.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Veronika Kolaříková, Ph.D., učo 363842. Změněno: 17. 5. 2018 15:09.
Anotace
Národní identita sehrává v dnešním globalizovaném světě v životě lidí stále významnou a specifickou roli. Ta se reflektuje mj. v muzeích, v nichž se i dnes konstruuje a prezentuje. Příspěvek nastíní dílčí výsledky vybraných mezinárodních výzkumů zabývajících se národní identitou v muzeích a zasadí téma do kontextu problematiky konstruktivistických teorií učení. Ty sehrávají v prostředí moderního muzea a v jeho edukačních aktivitách důležitou úlohu. Specifickou roli mohou mít tyto teorie také ve výzkumných záměrech, neboť poukazují na fakt, že konstrukce národní identity je procesem podmíněným mnoha faktory. Patří mezi ně nejen konkrétní socio-kulturní podmínky země, muzeum, jeho expozice a pracovníci, ale i samotný návštěvník a jeho osobnost. Příspěvek proto představí problematiku konstruktivistických teorií učení a jejich možného využití nejen v prostředí muzea, ale i na poli muzejního výzkumu. Příspěvek se zaměří na to, jak je možné oba fenomény zkoumat a jakou úlohu v nich sehrává muzejní narativ, edukační záměr muzea i návštěvníkova zkušenost.
Anotace anglicky
National identity plays in the present globalized world still an important and specific role in the life of people. It is reflected among others in museums, in which it is constructed and presented also in present days. Paper will describe partial results of chosen international researches dealing with national identity in museums and put the theme in the context of the constructivist learning theories. They play an important role in the environment of the modern museum and in its educational activites. These theories may have a specific role also in research plans since they point out to the fact that construction of national identity is a process conditioned by many factors. These are not only particular socio-cultural conditions of a country, museum, its expositions and employees, but also a visitor and his/her personality. Paper will therefore introduce an issue of the constructivist learning theories and possible of use of the theories not only in the museum but also in the museum research. Paper will concentrate on how both phenomena may be examined and what role is played in them by museum narrative, educational plan of the museum and also visitor´s experience.
Návaznosti
MUNI/A/1016/2016, interní kód MUNázev: Podpora začínajících výzkumníků v kontextu aplikované sociální pedagogiky
Investor: Masarykova univerzita, Podpora začínajících výzkumníků v kontextu aplikované sociální pedagogiky, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 08:58