J 2018

Is the Retail Gasoline Market Local or National?

KVASNIČKA, Michal, Rostislav STANĚK a Ondřej KRČÁL

Základní údaje

Originální název

Is the Retail Gasoline Market Local or National?

Autoři

KVASNIČKA, Michal (203 Česká republika, domácí), Rostislav STANĚK (203 Česká republika, domácí) a Ondřej KRČÁL (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Journal of Industry, Competition and Trade, Springer US, 2018, 1566-1679

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50202 Applied Economics, Econometrics

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/18:00102298

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

UT WoS

000424874300003

Klíčová slova anglicky

Geographical relevant market; Retail gasoline market; Station density; Prices

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2021 10:51, Ing. Michal Kvasnička, Ph.D.

Anotace

V originále

This paper studies the effect of station density on prices in the retail gasoline market in the Czech Republic. We estimate the impact of the number of competing stations in various driving-distance ranges around each station on prices. We find that station density has a negative effect on prices; the effect decreases with distance and is statistically significant up to six kilometers. This suggests that the retail gasoline market is local rather than national.

Návaznosti

MUNI/A/0998/2017, interní kód MU
Název: Ekonomické experimenty v oblasti organizace trhů a dopravní ekonomie (Akronym: IO experimenty)
Investor: Masarykova univerzita, Ekonomické experimenty v oblasti organizace trhů a dopravní ekonomie, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty