2018
Is the Retail Gasoline Market Local or National?
KVASNIČKA, Michal, Rostislav STANĚK a Ondřej KRČÁLZákladní údaje
Originální název
Is the Retail Gasoline Market Local or National?
Autoři
KVASNIČKA, Michal (203 Česká republika, domácí), Rostislav STANĚK (203 Česká republika, domácí) a Ondřej KRČÁL (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Journal of Industry, Competition and Trade, Springer US, 2018, 1566-1679
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50202 Applied Economics, Econometrics
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/18:00102298
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
UT WoS
000424874300003
Klíčová slova anglicky
Geographical relevant market; Retail gasoline market; Station density; Prices
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2021 10:51, Ing. Michal Kvasnička, Ph.D.
Anotace
V originále
This paper studies the effect of station density on prices in the retail gasoline market in the Czech Republic. We estimate the impact of the number of competing stations in various driving-distance ranges around each station on prices. We find that station density has a negative effect on prices; the effect decreases with distance and is statistically significant up to six kilometers. This suggests that the retail gasoline market is local rather than national.
Návaznosti
MUNI/A/0998/2017, interní kód MU |
|