MAZÁČOVÁ, Pavlína. Pedagogické kompetence učícího knihovníka se zaměřením na dimenzi sebereflexe. ITlib. Informačné technológie a knižnice. Centrum vedecko-technických informácií SR, 2018, roč. 22, č. 2, s. 12-17. ISSN 1335-793X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pedagogické kompetence učícího knihovníka se zaměřením na dimenzi sebereflexe
Název anglicky Pedagogical competences of a teaching librarian focusing on self-reflection
Autoři MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání ITlib. Informačné technológie a knižnice, Centrum vedecko-technických informácií SR, 2018, 1335-793X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00103417
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky učící knihovník; pedagogika; sebereflexe; reflexe; knihovnictví
Klíčová slova anglicky teaching librarian; pedagogy; self-reflection; reflection; librarianship
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Změněno: 25. 1. 2019 08:56.
Anotace
Příspěvek se teoreticky zabývá pojetím edukačních kompetencí učícího knihovníka jednak v kontextu (české) Koncepce rozvoje knihoven na léta 2017-2020, jednak v návaznosti na platný dokument ALA v sekci ACRL Roles and Strengths of Teaching Librarians z roku 2016. Stěžejní obsahovou částí článku je pojednání o sebereflexi jako jednom z pilířů úspěšnosti pedagogické práce učícího knihovníka. Cílem článku je fenomén pedagogické reflexe v oborovém diskursu teoreticky uchopit a zároveň otevřít možné tematické výzkumné pole, které transdisciplinárně směřuje z oblasti knihovnictví a informační vědy do pedagogiky a psychologie.
Anotace anglicky
The paper is theoretically concerned with the concept of the educational competences of the teaching librarian both in the context of the Czech Library Development Concept for the years 2017-2020 and in connection with the valid ALA document in the section ACRL Roles and Strengths of Teaching Librarians from 2016. The main content of the paper is a treatise self-reflection as one of the pillars of success of the work of the teaching librarian. The aim of the paper is to theoretically capture the phenomenon of pedagogical reflection in the field of discourse and at the same time to open a possible transdisciplinary research field, which goes from the field of librarianship and information science to pedagogy and psychology.
Návaznosti
MUNI/A/1013/2017, interní kód MUNázev: Design Thinking Action Lab 2018: informační ekologie a společenská odpovědnost
Investor: Masarykova univerzita, Design Thinking Action Lab 2018: informační ekologie a společenská odpovědnost, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 7. 5. 2024 10:46