HARVÁNKOVÁ, Klára and Petr NOVOTNÝ. Intenzita pociťovaných bariér a hrozba nedokončení studia VŠ (The intensity of perceived barriers and the threat of not completing university studies). In XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu 12. - 14. 9. 2018, Zlín. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Intenzita pociťovaných bariér a hrozba nedokončení studia VŠ
Name (in English) The intensity of perceived barriers and the threat of not completing university studies
Authors HARVÁNKOVÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu 12. - 14. 9. 2018, Zlín, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/18:00103766
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) drop out, bariéry, vysokoškolský systém
Keywords in English drop out; barriers; higher education system
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Changed: 11/4/2019 12:50.
Abstract
Příspěvek se zabývá vztahem intenzity vnímaných překážek a hrozbou nedokončení vysokoškolského studia. Výzkumný projekt je založen na výzkumu, který je zastřešen Masarykovou univerzitou, s cílem určit, mimo jiné, důvody pro ukončení studia před jeho úspěšným dokončením. Příspěvek se zaměřuje na studenty v prvním ročníku studia, protože první rok je označován jako období nejvyšší neúspěšnosti. Výzkum je jedinečný nejen komplexností a interdisciplinárním přístupem, ale také zaměřením se na studenty bakalářského studia a studenty kombinované formy studia, kteří jsou v českém výzkumu opomíjeni.
Abstract (in English)
The paper deals with the relation of the intensity of perceived barriers and the threat of not completing university studies. Research design is based on survey managed by Masaryk University in order to determine – among others – the reasons for leaving the studies before completion. The paper focuses on student in first year of their studies as the first year is a period of highest drop-out. The research is unique not only through its complexity and interdisciplinary approach, but also by focusing on students of bachelor study and students of combined form of study who are neglected in the Czech research.
Links
MUNI/A/1028/2017, interní kód MUName: Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 4/9/2024 04:26