ŠČAVNICKÝ, Jakub, Matěj KAROLYI, Petra RŮŽIČKOVÁ, Andrea POKORNÁ, Hana HARAZIM, Petr ŠTOURAČ a Martin KOMENDA. Pitfalls in users' evaluation of algorithms for text-based similarity detection in medical education. Online. In Maria Ganzha, Leszek Maciaszek, Marcin Paprzycki. PROCEEDINGS OF THE 2018 FEDERATED CONFERENCE ON COMPUTER SCIENCE AND INFORMATION SYSTEMS (FEDCSIS). New York: IEEE, 2018, s. 109-116. ISBN 978-83-949419-5-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pitfalls in users' evaluation of algorithms for text-based similarity detection in medical education
Autoři ŠČAVNICKÝ, Jakub (703 Slovensko, domácí), Matěj KAROLYI (203 Česká republika, domácí), Petra RŮŽIČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Andrea POKORNÁ (203 Česká republika, domácí), Hana HARAZIM (703 Slovensko, domácí), Petr ŠTOURAČ (203 Česká republika, domácí) a Martin KOMENDA (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání New York, PROCEEDINGS OF THE 2018 FEDERATED CONFERENCE ON COMPUTER SCIENCE AND INFORMATION SYSTEMS (FEDCSIS), od s. 109-116, 8 s. 2018.
Nakladatel IEEE
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14110/18:00104404
Organizační jednotka Lékařská fakulta
ISBN 978-83-949419-5-6
ISSN 2325-0348
UT WoS 000454652300017
Klíčová slova anglicky Correlation; education; medical diagnostic imaging; databases; tools; automobiles
Štítky rivok, SIMUweb
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Soňa Böhmová, učo 232884. Změněno: 2. 5. 2019 14:20.
Anotace
This paper introduces a user evaluation of several approaches for an automated similarity detection between study materials and curriculum description in the field of medical and healthcare education. Our objective is to present an effective methodology of getting relevant feedback from medical students and teachers. Two various data sets (electronic study materials represented by interactive educational algorithms on the AKUTNE.CZ platform and the curriculum of the General Medicine study programme) are processed. For the purposes of this work, text similarity between two data sets is expressed lexically, i.e. character-based (n-gram) similarity as well as term-based similarity methods are used. We present the comparison of five selected approaches to similarity calculation as well as an objective discussion covering our experience with and pitfalls of user evaluation.
Návaznosti
CZ.02.2.67/0.0/0.0/16_016/0002416, interní kód MUNázev: Strategické investice Masarykovy univerzity do vzdělávání SIMU+
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Strategické investice Masarykovy univerzity do vzdělávání SIMU+, PO 2 Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj
CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002418, interní kód MUNázev: Masarykova univerzita 4.0 (Akronym: MUNI 4.0)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Masarykova univerzita 4.0, PO 2 Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj
MUNI/A/1339/2016, interní kód MUNázev: MERGER: detekce vazeb mezi informačními systémy pro mapování kurikula a pro virtuální pacienty (Akronym: MERGER)
Investor: Masarykova univerzita, MERGER: detekce vazeb mezi informačními systémy pro mapování kurikula a pro virtuální pacienty, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 12. 5. 2024 08:34