p 2018

How to change communication in the classroom

ŠEĎOVÁ, Klára

Základní údaje

Originální název

How to change communication in the classroom

Autoři

ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Lecture: How to change communication in the classroom, 2018

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Finsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/18:00101356

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

výuková komunikace; dialogické vyučování; profesní rozvoj učitelů

Klíčová slova anglicky

classroom discourse; dialogic teaching; teacher professional development

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 18. 4. 2019 09:36, Mgr. Igor Hlaváč

Anotace

V originále

The lecture deals with the impact of a teacher development programme focused on the implementation of dialogic teaching practice. The participants were eight Czech teachers in lower secondary schools who took part in a one-year action research teacher development programme. They were trained in using open questions of high cognitive demand, teacher uptake, and open discussion. An analysis of video recordings made before and after the programme showed a change in classroom discourse and an increase in the amount of student talk with reasoning, attributed to changes in teacher communication behaviour.

Návaznosti

GA17-03643S, projekt VaV
Název: Vztah mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků
Investor: Grantová agentura ČR, Vztah mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků
MUNI/A/1028/2017, interní kód MU
Název: Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení
Investor: Masarykova univerzita, Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty