2018
How to change communication in the classroom
ŠEĎOVÁ, KláraZákladní údaje
Originální název
How to change communication in the classroom
Autoři
ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Lecture: How to change communication in the classroom, 2018
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Finsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/18:00101356
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
výuková komunikace; dialogické vyučování; profesní rozvoj učitelů
Klíčová slova anglicky
classroom discourse; dialogic teaching; teacher professional development
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 18. 4. 2019 09:36, Mgr. Igor Hlaváč
Anotace
V originále
The lecture deals with the impact of a teacher development programme focused on the implementation of dialogic teaching practice. The participants were eight Czech teachers in lower secondary schools who took part in a one-year action research teacher development programme. They were trained in using open questions of high cognitive demand, teacher uptake, and open discussion. An analysis of video recordings made before and after the programme showed a change in classroom discourse and an increase in the amount of student talk with reasoning, attributed to changes in teacher communication behaviour.
Návaznosti
GA17-03643S, projekt VaV |
| ||
MUNI/A/1028/2017, interní kód MU |
|