KACHLÍK, Petr. Fobické stavy ve školním prostředí. In RAČKOVÁ, M., TKÁČOVÁ, R. (eds.). Sebaregulácia ako podmienka zdravého správania. Zborník abstraktov z medzinárodného vedeckého kolokvia Košice, CPPS TUKE. 2018. ISBN 978-80-553-3204-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Fobické stavy ve školním prostředí
Název česky Fobické stavy ve školním prostředí
Název anglicky Fobic states in the school environment
Autoři KACHLÍK, Petr.
Vydání RAČKOVÁ, M., TKÁČOVÁ, R. (eds.). Sebaregulácia ako podmienka zdravého správania. Zborník abstraktov z medzinárodného vedeckého kolokvia Košice, CPPS TUKE, 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-553-3204-8
Klíčová slova česky fobie; intervence; rodina; škola; úzkost; vztahy; výzkum; zdraví; žák
Klíčová slova anglicky phobia; intervention; family; school; anxiety; relationships; research; health; pupil
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Změněno: 23. 1. 2020 23:17.
Anotace
Byla uskutečněna výzkumná studie zaměřená na odhalení faktorů podílejících se na vzniku fobických stavů ve škole a na možnosti jejich řešení u participantů navštěvujících druhý stupeň základní školy. Bylo využito analýzy odborné dokumentace, strukturovaných rozhovorů s dětmi i jejich rodiči a pozorování. V rodinách byla prováděna dlouhodobá pedagogická intervence. Podstatnou roli při vzniku fobických stavů v rodinném prostředí hraje porucha vztahů, chybná výchovná strategie, nedostatek času na dítě, málo společných volnočasových aktivit. Ve školním prostředí fobické stavy souvisejí s negativním klimatem třídy, nerespektováním specifických potřeb žáka a oceňováním snahy, nízkou úrovní motivace a absencí dobrých přátel. Dlouhodobá práce s rodinou dokázala v různé míře tento nepříznivý stav zvrátit.
Anotace anglicky
A research study has been carried out to identify factors contributing to the formation of phobic conditions at school and the possibilities of their solution for participants attending the second stage of elementary school. An analysis of professional documentation, structured interviews with children and their parents and observation was used. Long-term pedagogical interventions were carried out in families. An important role in the formation of phobic conditions in the family environment is the failure of relationships, wrong educational strategy, lack of time for the child, few common leisure activities. In the school environment, phobias are related to the negative climate of the class, disregarding the pupil's specific needs and appreciation of the effort, low levels of motivation, and the absence of good friends. Long-term work with the family has been able to reverse this unfavorable situation to a varying extent.
Návaznosti
MUNI/A/1432/2018, interní kód MUNázev: Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí
Investor: Masarykova univerzita, Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 4. 9. 2024 16:33