C 2018

"Yes, interesting. But who were they and what just happened?!": Working with Disparate HE Groups via Videoconferencing.

ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina a Jo EASTLAKE

Základní údaje

Originální název

"Yes, interesting. But who were they and what just happened?!": Working with Disparate HE Groups via Videoconferencing.

Autoři

ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina (203 Česká republika, domácí) a Jo EASTLAKE (826 Velká Británie a Severní Irsko)

Vydání

1. vyd. Brno, Videoconferencing in University Language Education, od s. 191-202, 12 s. 2018

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14640/18:00105354

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

ISBN

978-80-210-9003-3

Klíčová slova česky

komunikace prostřednictvím videokonference; spolupráce ve třídě: komunita studentů; interkulturní povědomí; studijní dovednosti

Klíčová slova anglicky

VC mediated communication; class collaboration; community of learner; intercultural awareness; study skills

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2019 22:06, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

The main aim of this chapter is to set down ways of deriving maximum value from leveraging videoconferencing technologies in order to work with two groups of language learners who are disparate not only geographically but also in terms of median profile. To this end, it will seek to identify effective practices by appraising a series of activities conducted with Masaryk University and Aberystwyth University students over the course of a semester within a VC setting. The paper proposes a theoretical approach which may inform the development of strategies for further teaching context.