ČERNÝ, Michal. Digitální kompetence a umělý život : k edukačním perspektivám. In Kognice a umělý život, Brno 2018. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Digitální kompetence a umělý život : k edukačním perspektivám
Název anglicky Digital Competence and Artificial Life : to Educational Perspectives
Autoři ČERNÝ, Michal.
Vydání Kognice a umělý život, Brno 2018, 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky kognice; AC; AI; digitální kompetence; edukace
Klíčová slova anglicky kognicion; AC; AI; digital competences; education
Změnil Změnil: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Změněno: 3. 4. 2019 13:34.
Anotace
Softwaroví agenti představují stále výraznější část populace na sociálních sítích, kde systematicky roste nejen jejich podíl, ale také možnosti, které jim rozvoj umělé inteligence přináší. Příspěvek se zaměří především na otázku, jakým způsobem je nutné nově designovat vzdělávání lidí tak, aby interakce mezi živým a umělým aktérem byla efektivní a neproblematická, tedy jakým způsobem je nutné upravovat prostřednictvím edukace mechanismy sociability, informačního chování nebo komunikace.
Anotace anglicky
Software agents represent an increasingly significant portion of the population on social networks, where not only their share but also the opportunities that artificial intelligence develops. The paper will focus primarily on the way in which it is necessary to design the training of people so that the interactions between the living and the artificial actors are effective and unproblematic, ie how to modify the mechanisms of sociability, information behavior or communication through education.
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 22:08