ČEJKOVÁ, Ingrid a Klára HARVÁNKOVÁ. Kvalitní výuka = úspěšný student? In 18. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku : Hledání kvality, Zdravotně sociální fakulta JČU, České Budějovice, 28.- 29. ledna 2019. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kvalitní výuka = úspěšný student?
Název anglicky Quality of teaching = successful student?
Autoři ČEJKOVÁ, Ingrid (203 Česká republika, garant, domácí) a Klára HARVÁNKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 18. ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku : Hledání kvality, Zdravotně sociální fakulta JČU, České Budějovice, 28.- 29. ledna 2019, 2019.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00109089
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky kvalita výuky; studijní neúspěšnost; CERPEK
Klíčová slova anglicky quality of teaching; students´ dropout; CERPEK
Štítky rivok
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 24. 3. 2020 09:09.
Anotace
Rámec rozvoje vysokého školství zdůrazňuje nutnost reakce univerzit na specifika současné generace studentů. Jedním z nich jsou například častější odchody studentů ze studia zapříčiněné studijní neúspěšností. Současné výzkumy ukazují, že za tímto trendem nestojí pouze masifikace vysokého školství a nižší studijní předpoklady uchazečů, ale že jedním z významných faktorů je i studentské hodnocení kvality vysokoškolské výuky. Vysokoškolští učitelé však s porovnáním s učiteli na nižších stupních vzdělávání nemusí disponovat žádným pedagogickým vzděláním. Realizace kvalitní výuky se tak pro ně stává výrazně složitější. V našem příspěvku bychom chtěly představit výsledky výzkumu z oblasti podpory vzdělávání VŠ učitelů ve vztahu ke zvýšení kvality výuky a možnému snížení studijní neúspěšnosti.
Anotace anglicky
The Framework for Higher Education Development points out the the specifics of the present generation of students. One of them is students´dropout from their studies. Current research shows that this trend is not caused by a massification of higher education and lower student requirement, but one of the important factors is the student's assessment of the quality of teaching. However, university teachers may not have any pedagogical training to compare with teachers at lower levels of education. Realization of quality teaching becomes so much more difficult for them. In our contribution, we would like to present the results of research in the area of support for the university teachers in relation to the increase of the quality of teaching and the possible reduction of study failure.
Návaznosti
MUNI/A/1357/2018, interní kód MUNázev: Výzkum procesů učení: od formálního vzdělávání k informálnímu učení:
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum procesů učení: od formálního vzdělávání k informálnímu učení:, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 9. 8. 2024 07:21