SUDICKÝ, Petr a Veronika NĚNIČKOVÁ. iPad in Academic Settings: A Pilot Project [presentation]. In DisCo 2014: Media literacy education from pupils to lifelong learning. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název iPad in Academic Settings: A Pilot Project [presentation]
Autoři SUDICKÝ, Petr a Veronika NĚNIČKOVÁ.
Vydání DisCo 2014: Media literacy education from pupils to lifelong learning, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky iPad; m-learning; mobile technologies; academic settings; teacher training
Štítky e-learning, m-learning
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: Mgr. Petr Sudický, učo 105945. Změněno: 10. 4. 2019 09:25.
Anotace
After the emergence of desktop computers, laptops and smartphones, the iPad (or any other tablet) represents one of the newest technology conveniences that teachers can utilize for their work. Tablets in general have been around for only about three years; their popularity, however, has climbed quite high among teachers at all levels of the educational system. Still, a question arises whether teachers can truly exploit all the different possibilities that tablets could mean for their practices, or whether the devices are mostly used for rather basic procedures such as surfing the Web, reading emails, taking photos and reading news posts. In this context, the E-learning Office at the Faculty of Arts, Masaryk University, decided to launch a pilot project investigating possibilities of applying iPads in the academic environment. The project encompasses lending out iPads to selected teachers with the aim of getting complex feedback on their experiences, running a series of specialized workshops for lecturers as well as students to try out different application opportunities, and gathering global data on the use of mobile technologies among the faculty. This paper summarizes the outcomes of the first stage of this project, providing interesting insights about opportunities and challenges of m-learning in higher education.
Návaznosti
MUNI/A/0790/2013, interní kód MUNázev: Současné trendy ve výzkumu slovanských literatur, jazyků a kultur (Akronym: SLAV2014)
Investor: Masarykova univerzita, Současné trendy ve výzkumu slovanských literatur, jazyků a kultur, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 00:01