SUDICKÝ, Petr. Od interaktivních materiálů k interaktivním učebnám [presentation] (From interactive learning materials towards interactive classrooms). In AEDUCA 2015: 11. ročník konference o vzdělávání dospělých. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Od interaktivních materiálů k interaktivním učebnám [presentation]
Name (in English) From interactive learning materials towards interactive classrooms
Authors SUDICKÝ, Petr.
Edition AEDUCA 2015: 11. ročník konference o vzdělávání dospělých, 2015.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) e-learning; vzdělávací prostory
Keywords in English e-learning; learning spaces
Tags e-learning, learning spaces
Changed by Changed by: Mgr. Petr Sudický, učo 105945. Changed: 10/4/2019 09:28.
Abstract
Příspěvek se snaží postihnout určitou změnu v našem vnímání e-learningu a vzdělávacích technologií jako celku v prostředí vzdělávací instituce. Především mám na mysli posun od vnímání e-learningu v úzkém smyslu jako online kurz (tj. nadstavba/doplňek klasicky pojaté prezenční výuky) k širšímu inovativnímu zapojení vzdělávacích technologií "on-site", tedy právě přímo v prezenční výuce pro zvýšení její kvality a efektivity, stejně jako její atraktivity pro studenty. Součástí příspěvku je i nástin úvah, které jsou spojené s vlastním projektováním výukových prostor tak, aby vyhovovaly potřebám moderně pojetého a technologicky obohaceného vyučování.
Abstract (in English)
The paper attempts to depict a certain change within our latest perception of e-learning and learning technologies as a whole within the context of an educational institution. Specifically, the shift from perceiving e-learning in its narrow sense as an online course (functioning as addition to traditional classroom instruction) to broader innovative utilisation of learning technologies on-site, ie directly during classroom instruction, in order to level up its quality and effectivity as well as its attractiveness for students. The paper also touches upon our current thinking about designing learning spaces, so that they could accommodate current, technology-enhanced education practices.
PrintDisplayed: 28/3/2024 12:33