2019
Civility and trust in social media
ANTOCI, Angelo, Laura BONELLI, Fabio PAGLIERI, Tommaso REGGIANI, Fabio SABATINI et. al.Základní údaje
Originální název
Civility and trust in social media
Autoři
ANTOCI, Angelo (380 Itálie), Laura BONELLI (380 Itálie), Fabio PAGLIERI (380 Itálie), Tommaso REGGIANI (380 Itálie, garant, domácí) a Fabio SABATINI (380 Itálie)
Vydání
Journal of Economic Behavior and Organization, Elsevier, 2019, 0167-2681
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50202 Applied Economics, Econometrics
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 1.591
Kód RIV
RIV/00216224:14560/19:00107319
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
UT WoS
000466259300006
Klíčová slova anglicky
Social media; Facebook; Online incivility; Trust; Social networks; Cooperation; Trust game
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 12. 2023 14:14, Mgr. Pavlína Kurková
Anotace
V originále
Social media have been credited with the potential of reinvigorating trust by offering new opportunities for social and political participation. This view has been recently challenged by the rising phenomenon of online incivility, which has made the environment of social networking sites hostile to many users. We conduct a novel experiment in a Facebook setting to study how the effect of social media on trust varies depending on the civility or incivility of online interaction. We find that participants exposed to civil Facebook interaction are significantly more trusting. In contrast, when the use of Facebook is accompanied by the experience of online incivility, no significant changes occur in users’ behavior. These results are robust to alternative configurations of the treatments.
Návaznosti
GA18-19492S, projekt VaV |
|