J 2019

Civility and trust in social media

ANTOCI, Angelo, Laura BONELLI, Fabio PAGLIERI, Tommaso REGGIANI, Fabio SABATINI et. al.

Základní údaje

Originální název

Civility and trust in social media

Autoři

ANTOCI, Angelo (380 Itálie), Laura BONELLI (380 Itálie), Fabio PAGLIERI (380 Itálie), Tommaso REGGIANI (380 Itálie, garant, domácí) a Fabio SABATINI (380 Itálie)

Vydání

Journal of Economic Behavior and Organization, Elsevier, 2019, 0167-2681

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50202 Applied Economics, Econometrics

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 1.591

Kód RIV

RIV/00216224:14560/19:00107319

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

UT WoS

000466259300006

Klíčová slova anglicky

Social media; Facebook; Online incivility; Trust; Social networks; Cooperation; Trust game

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 12. 2023 14:14, Mgr. Pavlína Kurková

Anotace

V originále

Social media have been credited with the potential of reinvigorating trust by offering new opportunities for social and political participation. This view has been recently challenged by the rising phenomenon of online incivility, which has made the environment of social networking sites hostile to many users. We conduct a novel experiment in a Facebook setting to study how the effect of social media on trust varies depending on the civility or incivility of online interaction. We find that participants exposed to civil Facebook interaction are significantly more trusting. In contrast, when the use of Facebook is accompanied by the experience of online incivility, no significant changes occur in users’ behavior. These results are robust to alternative configurations of the treatments.

Návaznosti

GA18-19492S, projekt VaV
Název: Vliv kvality bydlení na preference a chování: ekonomické experimenty s účastníky randomizovaného kontrolovaného experimentu
Investor: Grantová agentura ČR, The Effect of Housing on Preferences and Behavior: Lab-in-the-Field Experiments with Participants of a Randomized Controlled Trial

Přiložené soubory