2018
Vizuální a diskurzivní analýza a její ne(možnosti) ve výzkumu vzdělávání žáků a studentů z odlišného sociokulturního prostředí
SEDLÁKOVÁ, MarkétaZákladní údaje
Originální název
Vizuální a diskurzivní analýza a její ne(možnosti) ve výzkumu vzdělávání žáků a studentů z odlišného sociokulturního prostředí
Název česky
Vizuální a diskurzivní analýza a její ne(možnosti) ve výzkumu vzdělávání žáků a studentů z odlišného sociokulturního prostředí
Název anglicky
Visual and discursive analysis and its (non-possibilities) in research of education of pupils and students from different socio-cultural settings
Autoři
Vydání
Doktorandská konference, 2018
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
sociálně pedagogický výzkum; sociální konstrukce reality; každodennost vědění; náboženství; reflexe; diskurzivní analýza.
Klíčová slova anglicky
social pedagogical research; social construction of reality; everydayness of knowledge; religion; reflection; discourse analysis.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 22. 10. 2019 12:29, Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D.
V originále
Příspěvk prezentoval propojení vizuální a diskurzivní analýzy ve výzkumu každodennosti vědění migrantů v ČR. Cílem výstupu byla ukázka kategorizace vizuálních dat a jejich potenciál pro analyticko-diskurzivní interpretaci. Předloženy byly klady a nevýhody takto zvoleného metodologického projektu. Součástí prezentace byla průběžná zjištení z dizertačního výzkumu, která směřují k hledání cest, jak podpořit vzdělávání žáků cizinců směrem k oboustranně úspěšnému vzdělávacímu procesu.
Anglicky
The paper presented a link between visual and discursive analysis in the research of everyday life of migrants in the Czech Republic. The aim of the output was an example of categorization of visual data and their potential for analytical-discursive interpretation. The pros and cons of this methodological project were presented. The presentation also included continuous findings from the dissertation research, which aim to find ways to support the education of foreigners towards a successful educational process.
Návaznosti
MUNI/A/1042/2017, interní kód MU |
|