SEDLÁKOVÁ, Markéta. Vizuální a diskurzivní analýza a její ne(možnosti) ve výzkumu vzdělávání žáků a studentů z odlišného sociokulturního prostředí. In Doktorandská konference. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vizuální a diskurzivní analýza a její ne(možnosti) ve výzkumu vzdělávání žáků a studentů z odlišného sociokulturního prostředí
Název česky Vizuální a diskurzivní analýza a její ne(možnosti) ve výzkumu vzdělávání žáků a studentů z odlišného sociokulturního prostředí
Název anglicky Visual and discursive analysis and its (non-possibilities) in research of education of pupils and students from different socio-cultural settings
Autoři SEDLÁKOVÁ, Markéta.
Vydání Doktorandská konference, 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky sociálně pedagogický výzkum; sociální konstrukce reality; každodennost vědění; náboženství; reflexe; diskurzivní analýza.
Klíčová slova anglicky social pedagogical research; social construction of reality; everydayness of knowledge; religion; reflection; discourse analysis.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D., učo 252937. Změněno: 22. 10. 2019 12:29.
Anotace
Příspěvk prezentoval propojení vizuální a diskurzivní analýzy ve výzkumu každodennosti vědění migrantů v ČR. Cílem výstupu byla ukázka kategorizace vizuálních dat a jejich potenciál pro analyticko-diskurzivní interpretaci. Předloženy byly klady a nevýhody takto zvoleného metodologického projektu. Součástí prezentace byla průběžná zjištení z dizertačního výzkumu, která směřují k hledání cest, jak podpořit vzdělávání žáků cizinců směrem k oboustranně úspěšnému vzdělávacímu procesu.
Anotace anglicky
The paper presented a link between visual and discursive analysis in the research of everyday life of migrants in the Czech Republic. The aim of the output was an example of categorization of visual data and their potential for analytical-discursive interpretation. The pros and cons of this methodological project were presented. The presentation also included continuous findings from the dissertation research, which aim to find ways to support the education of foreigners towards a successful educational process.
Návaznosti
MUNI/A/1042/2017, interní kód MUNázev: Sociálně pedagogický aspekt ve výzkumu (Akronym: VyZsocpeD)
Investor: Masarykova univerzita, Sociálně pedagogický aspekt ve výzkumu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 10. 5. 2024 22:41