k 2018

Vizuální a diskurzivní analýza a její ne(možnosti) ve výzkumu vzdělávání žáků a studentů z odlišného sociokulturního prostředí

SEDLÁKOVÁ, Markéta

Základní údaje

Originální název

Vizuální a diskurzivní analýza a její ne(možnosti) ve výzkumu vzdělávání žáků a studentů z odlišného sociokulturního prostředí

Název česky

Vizuální a diskurzivní analýza a její ne(možnosti) ve výzkumu vzdělávání žáků a studentů z odlišného sociokulturního prostředí

Název anglicky

Visual and discursive analysis and its (non-possibilities) in research of education of pupils and students from different socio-cultural settings

Vydání

Doktorandská konference, 2018

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

sociálně pedagogický výzkum; sociální konstrukce reality; každodennost vědění; náboženství; reflexe; diskurzivní analýza.

Klíčová slova anglicky

social pedagogical research; social construction of reality; everydayness of knowledge; religion; reflection; discourse analysis.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 10. 2019 12:29, Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvk prezentoval propojení vizuální a diskurzivní analýzy ve výzkumu každodennosti vědění migrantů v ČR. Cílem výstupu byla ukázka kategorizace vizuálních dat a jejich potenciál pro analyticko-diskurzivní interpretaci. Předloženy byly klady a nevýhody takto zvoleného metodologického projektu. Součástí prezentace byla průběžná zjištení z dizertačního výzkumu, která směřují k hledání cest, jak podpořit vzdělávání žáků cizinců směrem k oboustranně úspěšnému vzdělávacímu procesu.

Anglicky

The paper presented a link between visual and discursive analysis in the research of everyday life of migrants in the Czech Republic. The aim of the output was an example of categorization of visual data and their potential for analytical-discursive interpretation. The pros and cons of this methodological project were presented. The presentation also included continuous findings from the dissertation research, which aim to find ways to support the education of foreigners towards a successful educational process.

Návaznosti

MUNI/A/1042/2017, interní kód MU
Název: Sociálně pedagogický aspekt ve výzkumu (Akronym: VyZsocpeD)
Investor: Masarykova univerzita, Sociálně pedagogický aspekt ve výzkumu, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty