JAKLOVÁ STŘIHAVKOVÁ, Daniela. ‘I know, what social work is’ : bringing constructive alignment to a social work course. Online. In Gabriela Pleschová, Agnes Simon. Early career academics' reflections on learning to teach in Central Europe. London: SEDA, 2018, s. 171-179. ISBN 978-1-902435-63-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název ‘I know, what social work is’ : bringing constructive alignment to a social work course
Autoři JAKLOVÁ STŘIHAVKOVÁ, Daniela (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání London, Early career academics' reflections on learning to teach in Central Europe, od s. 171-179, 9 s. 2018.
Nakladatel SEDA
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW book chapter - open access
Kód RIV RIV/00216224:14230/18:00110268
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-1-902435-63-3
Klíčová slova anglicky case work; constructive alignment; seminar groups; social work; writing skills
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 13. 2. 2020 15:00.
Anotace
The chapter presents the evaluation of innovation conducted in the course Introduction to social work. The innovation particularly focused on two kinds of skills: the ability to apply the concepts of social work to actual client cases and to use academic language when describing the handling of those cases. The evaluation of the innovation revealed that on the whole students considered the innovation useful because it helped them to get familiar with the nature of social work. When compared to the performance of students in the past, the statistical analysis of the scores that students received on the essay showed no significant improvement. However, the co-teacher of the course, who graded the essays, spoke of a notable improvement in terms of the quality of the essays, especially in terms of understanding what a social worker does.
Návaznosti
2016-1-SK01-KA203-022551, interní kód MUNázev: Extending and reinforcing good practice in teacher development (Akronym: ERGP)
Investor: Evropská unie, Extending and reinforcing good practice in teacher development, Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 15:26