NEŠLEHA, Josef a Lenka JANOŠOVÁ. The Financial Education among Pupils in the South Moravian Region. In Nešleha, Marek, Svoboda, Rakovská. Proceedings of the 16th International Scientific Conference European Financial Systems 2019. Brno, Czech Republic: Masaryk University Press, 2019, s. 409-417. ISBN 978-80-210-9338-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Financial Education among Pupils in the South Moravian Region
Autoři NEŠLEHA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a Lenka JANOŠOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Brno, Czech Republic, Proceedings of the 16th International Scientific Conference European Financial Systems 2019, od s. 409-417, 9 s. 2019.
Nakladatel Masaryk University Press
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50206 Finance
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/19:00110876
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-9338-6
UT WoS 000503222600048
Klíčová slova anglicky financial literacy; primary school; South Moravian Region; Czech Republic; pupil; analysis of variance; ANOVA
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Pavel Sedláček, učo 23217. Změněno: 11. 5. 2020 14:04.
Anotace
Needles to say that financial literacy has become one of the important topics related to finance. Not only has it been implemented into the curriculums of most of the schools in the Czech Republic, yet it also has become a subject of testing. This confirms the existence of several studies conducted in past. The subject of this study is the level of financial literacy level among young pupils in the Czech Republic, particularly in the South Moravian Region. The goal of it is to provide results concerning a recently conducted study on primary schools in the region. The results are devoted to several tested predictors of the financial literacy level. It has been shown that the area of pupils’ hobbies is a statistically significant predictor of financial literacy level, together with pupils’ profession. On the other hand, gender and presence of siblings have been rendered as statistically insignificant predictors. The study is based on quantitative research and several statistical methods, such as t-tests or ANOVA are applied.
Návaznosti
MUNI/A/0921/2018, interní kód MUNázev: Finanční gramotnost v České republice
Investor: Masarykova univerzita, Finanční gramotnost v České republice, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 03:04