MATULOVÁ, Markéta a Hanna DEMCHENKO. Inquiry-Based Mathematics Education: Literature Database and Bibliographic Analysis. In Dagmar Szarková, Daniela Richtáriková, Monika Prášilová. Proceedings of the 19th Conference on Applied Mathematics APLIMAT. Bratislava: SPEKTRUM STU, 2020, s. 782-790. ISBN 978-80-227-4983-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inquiry-Based Mathematics Education: Literature Database and Bibliographic Analysis
Autoři MATULOVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí) a Hanna DEMCHENKO (804 Ukrajina).
Vydání Bratislava, Proceedings of the 19th Conference on Applied Mathematics APLIMAT, od s. 782-790, 9 s. 2020.
Nakladatel SPEKTRUM STU
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10102 Applied mathematics
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14560/20:00115227
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-227-4983-1
Klíčová slova anglicky Bibliographic Analysis; Inquiry-Based Education; Mathematics; Problem-Based Learning
Změnil Změnil: Mgr. Pavel Sedláček, učo 23217. Změněno: 12. 5. 2021 14:04.
Anotace
We present a bibliographic database gathering 437 scientific papers related to Inquiry-Based Education in Mathematics covering the period of 1980-2018. Papers have been inventoried primarily thanks to searches on Web of Science using specific keywords, and the dataset has been completed by searching through literature-cited sections of papers. Relevant variables have been manually added into a database taking into consideration the type of the study, the target group, the country of origin, topics covered by the study, and the methodological approaches. Based on the data-set, we conducted a bibliographic analysis to determine the distribution of publications in several categories according to their classification. We also identified the most high-impact papers and journals, most frequent keywords, and most productive countries as well as their trends.
Návaznosti
MUNI/FR/0934/2019, interní kód MUNázev: Projektově orientovaná výuka předmětů Optimalizační metody v ekonomii a Matematika 2
Investor: Masarykova univerzita, Projektově orientovaná výuka předmětů Optimalizační metody v ekonomii a Matematika 2
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 01:35