1972
Výchova uměním na principu koordinace základních uměleckých druhů (S. Prokofjev: hudební pohádka Péťa a vlk)
SPOUSTA, VladimírZákladní údaje
Originální název
Výchova uměním na principu koordinace základních uměleckých druhů (S. Prokofjev: hudební pohádka Péťa a vlk)
Autoři
SPOUSTA, Vladimír
Vydání
1. vyd. Brno, 37 s. 1972
Nakladatel
Krajský pedagogický ústav v Brně
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Změněno: 3. 5. 2002 15:31, doc. PhDr. Vladimír Spousta, CSc.
Anotace
V originále
Po úvodní teoreticky orientované kapitole "Problém koordinace výchovy uměním" soustřeďuje text pozornost na hudební pohádku Sergeje S. Prokofjeva "Péťa a vlk". Prokofjevovo dílo poskytlo spolu s ilustracemi Jiřího Trnky autorovi tohoto textu příklad ideálního spojení slovesného, hudebního a výtvarného umění, jímž demonstruje možné přístupy k dílům daného typu: jednak na základě historického a uměnovědného poučení o díle a jeho tvůrcích, o tématu, dějové osnově, postavách příběhu, příznačných hudebních motivech, výrazových a timbrových charakteristikách hudebních nástrojů (kap. 2), jednak z hlediska pedagogického využití díla včetně nástinu metodického postupu výchovné práce (kap. 3 a 4). Text je doplněn soupisem uměleckých děl vytvořených na principu koordinace tří základních druhů umění, která nabízejí své hodnoty k výchovné exploataci s využitím obdobných metodických postupů, a seznamem odborné literatury vztahující se k pojednávané problematice.