2019
Stroje versus lidé – tematika vztahu člověka a umělé inteligence ve školním kurikulu
ŠTĚRBA, RadimZákladní údaje
Originální název
Stroje versus lidé – tematika vztahu člověka a umělé inteligence ve školním kurikulu
Název česky
Stroje versus lidé – tematika vztahu člověka a umělé inteligence ve školním kurikulu
Název anglicky
Machines versus humans - the topic of the relationship between man and artificial intelligence in school curriculum
Autoři
Vydání
R.U.R. 2019, 2019
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
školní kurikulum robot beletrie filmová tvorba
Klíčová slova anglicky
school curriculum robot fiction movie
Změněno: 16. 3. 2020 16:42, Dana Nesnídalová
V originále
Příspěvek mapuje možnosti zahrnutí tematiky „umělá inteligence versus člověk“ do školní výuky. Na základě využití klasické beletrie i filmové tvorby prezentuje možné průměty tohoto tématu do školního kurikula (RVP, zde zejména vzdělávací oblast Výchova k občanství a průřezové téma Osobnostní a sociální výchova) a navrhuje případná metodické uchopení využitelné ve školní třídě.
Česky
Příspěvek mapuje možnosti zahrnutí tematiky „umělá inteligence versus člověk“ do školní výuky. Na základě využití klasické beletrie i filmové tvorby prezentuje možné průměty tohoto tématu do školního kurikula (RVP, zde zejména vzdělávací oblast Výchova k občanství a průřezové téma Osobnostní a sociální výchova) a navrhuje případná metodické uchopení využitelné ve školní třídě.
Anglicky
The paper maps the possibilities of including the topic of "artificial intelligence versus man" in school education. Based on the use of classical fiction and filmmaking, it presents possible projections of this topic into the school curriculum and suggests possible methodical understanding applicable in the classroom.