k 2019

Stroje versus lidé – tematika vztahu člověka a umělé inteligence ve školním kurikulu

ŠTĚRBA, Radim

Základní údaje

Originální název

Stroje versus lidé – tematika vztahu člověka a umělé inteligence ve školním kurikulu

Název česky

Stroje versus lidé – tematika vztahu člověka a umělé inteligence ve školním kurikulu

Název anglicky

Machines versus humans - the topic of the relationship between man and artificial intelligence in school curriculum

Autoři

Vydání

R.U.R. 2019, 2019

Další údaje

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

školní kurikulum robot beletrie filmová tvorba

Klíčová slova anglicky

school curriculum robot fiction movie
Změněno: 16. 3. 2020 16:42, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Příspěvek mapuje možnosti zahrnutí tematiky „umělá inteligence versus člověk“ do školní výuky. Na základě využití klasické beletrie i filmové tvorby prezentuje možné průměty tohoto tématu do školního kurikula (RVP, zde zejména vzdělávací oblast Výchova k občanství a průřezové téma Osobnostní a sociální výchova) a navrhuje případná metodické uchopení využitelné ve školní třídě.

Česky

Příspěvek mapuje možnosti zahrnutí tematiky „umělá inteligence versus člověk“ do školní výuky. Na základě využití klasické beletrie i filmové tvorby prezentuje možné průměty tohoto tématu do školního kurikula (RVP, zde zejména vzdělávací oblast Výchova k občanství a průřezové téma Osobnostní a sociální výchova) a navrhuje případná metodické uchopení využitelné ve školní třídě.

Anglicky

The paper maps the possibilities of including the topic of "artificial intelligence versus man" in school education. Based on the use of classical fiction and filmmaking, it presents possible projections of this topic into the school curriculum and suggests possible methodical understanding applicable in the classroom.