HAVLÍČKOVÁ, Margita, Klára ŠKROBÁNKOVÁ a Christian NEUHUBER. Das vielsprachige Theater Tschechiens in der Frühen Neuzeit. Brno: Masarykova univerzita, 2019. s. 1-273. ISSN 1803-845X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Das vielsprachige Theater Tschechiens in der Frühen Neuzeit
Název anglicky Multilingual Theatre in the Czech Lands in Early Modern Period
Autoři HAVLÍČKOVÁ, Margita (203 Česká republika, garant, domácí), Klára ŠKROBÁNKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Christian NEUHUBER (40 Rakousko).
Vydání Brno, od s. 1-273, 2019.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Obor 60403 Performing arts studies
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00113174
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISSN 1803-845X
Klíčová slova anglicky Theatre; Czech Lands; Early Modern Period
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Margita Havlíčková, učo 2420. Změněno: 1. 3. 2020 17:08.
Anotace
The issue of Theatralia 2019/2 is focussed on Multilingual Theatre in the Czech Lands in Early Modern Period. The main section Yorick consists of the articles focussed on: the theatre of the Piarist order, the entertainers of the Baroque époque, Leopold Ignaz von Dietrichstein as a lover and connoisseur of theatre art, the English tragedy The Virgin Martyr (1620), the pasticcio (a significant sub-genre of the Italian opera seria in the 18th century), the three-year tenancy (1780–1783) of the theatre building by the company of Joseph von Öttl, and on the documentation of the German speaking theatre in the Czech Lands in the Theatre almanacs and journals.
Anotace anglicky
The issue of Theatralia 2019/2 is focussed on Multilingual Theatre in the Czech Lands in Early Modern Period. The main section Yorick consists of the articles focussed on: the theatre of the Piarist order, the entertainers of the Baroque époque, Leopold Ignaz von Dietrichstein as a lover and connoisseur of theatre art, the English tragedy The Virgin Martyr (1620), the pasticcio (a significant sub-genre of the Italian opera seria in the 18th century), the three-year tenancy (1780–1783) of the theatre building by the company of Joseph von Öttl, and on the documentation of the German speaking theatre in the Czech Lands in the Theatre almanacs and journals.
Návaznosti
MUNI/A/1164/2018, interní kód MUNázev: Metodologické problémy výzkumu divadelní kultury II (Akronym: DIVMETOD)
Investor: Masarykova univerzita, Grantová agentura MU, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 17. 4. 2021 23:31