B 2020

Curriculum changes in Visegrád four: three decades after the fall of communism

JANÍK, Tomáš, Štefan PORUBSKÝ, Magdolna CHRAPPÁN, Kinga KUSZAK, Eliška WALTEROVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Curriculum changes in Visegrád four: three decades after the fall of communism

Název česky

Proměny kurikula v zemích V4: Tři dekády po pádu komunismu

Autoři

JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Štefan PORUBSKÝ (703 Slovensko), Magdolna CHRAPPÁN (348 Maďarsko), Kinga KUSZAK (616 Polsko), Eliška WALTEROVÁ (203 Česká republika), Rita BENCZE (348 Maďarsko), Katarzyna SADOWSKA (616 Polsko), Natalia KLYSZ-SOKALSKA (616 Polsko), Agnieszka BOJARCZUK-TÜNCER (616 Polsko), Karolína DUNDÁLKOVÁ (203 Česká republika), Jan TUPÝ (203 Česká republika), Beata KOSOVÁ (703 Slovensko) a Petra FRIDRICHOVÁ (703 Slovensko)

Vydání

Münster, 162 s. 2020

Nakladatel

Waxmann

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/20:00115731

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-8309-4162-0

Klíčová slova anglicky

curriculum; curriculum changes; educational policy

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2021 12:40, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

School systems in the Visegrad Four countries have gone through significant change since the political upheavals of 1989. The book describes developments in curriculum and curriculum policy over the last three decades and considers the possible impact and perspectives of current changes. It explores the nature of curriculum reform, addresses the challenge of its implementation and highlights the reform as a means by which school quality can be improved and as a ‘provider’ of aims and contents of school education. The book contributes to the discussion of options for further curriculum development and curriculum policy in the Visegrad Four and other countries with a similar educational background.

Česky

Školské systému zemí V4 prošly po pádu komunismu v roce 1989 výraznými změnami. Kniha přibližuje vývoj kurikula a kurikulární politiky v uplynulých třech desetiletích a hodnotí dopad a perspektivy současných proměn. Autoři zkoumají povahu kurikulárních reforem a adresují výzvy jejich implementační fáze. Zaměřují se také na reformu jako prostředek zlepšování školy a na kurikulum jako nositele cílů a obsahů vzdělávání. Kniha je příspěvkem do diskuse o dalším vývoji kurikula a kurikulární politiky v zemích V4, resp. v zemích s obdobnou pedagogickou tradicí.