ŠMAHEL, David, Hana MACHÁČKOVÁ, Giovanna MASCHERONI, Lenka DĚDKOVÁ, Elisabeth STAKSRUD, Kjartan ÓLAFSSON, Sonia LIVINGSTONE a Uwe HASEBRINK. EU Kids Online 2020 : survey results from 19 countries. London: EU Kids Online, 2020, 156 s. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21953/lse.47fdeqj01ofo.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název EU Kids Online 2020 : survey results from 19 countries
Autoři ŠMAHEL, David (203 Česká republika, garant, domácí), Hana MACHÁČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Giovanna MASCHERONI (380 Itálie), Lenka DĚDKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Elisabeth STAKSRUD (578 Norsko), Kjartan ÓLAFSSON (578 Norsko), Sonia LIVINGSTONE (826 Velká Británie a Severní Irsko) a Uwe HASEBRINK (276 Německo).
Vydání London, 156 s. 2020.
Nakladatel EU Kids Online
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Výzkumná zpráva
Obor 50800 5.8 Media and communications
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW full-text
Kód RIV RIV/00216224:14230/20:00114515
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.21953/lse.47fdeqj01ofo
Klíčová slova anglicky EU Kids Online; online risks; online benefits; children and adolescents; survey
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D., učo 3068. Změněno: 24. 1. 2022 11:12.
Anotace
This report presents the findings from a survey of children aged 9–16 from 19 European countries. The data were collected between autumn 2017 and summer 2019 from 25,101 children by national teams from the EU Kids Online network. A theoretical model and a common methodology to guide this work was developed during four phases of the network’s work, and is discussed at the outset of this report. The main findings from the key topic areas are summarised, which correspond to the factors identified in the theoretical model: Access, Practices and skills, Risks and opportunities, and Social context.
Anotace česky
This report presents the findings from a survey of children aged 9–16 from 19 European countries. The data were collected between autumn 2017 and summer 2019 from 25,101 children by national teams from the EU Kids Online network. A theoretical model and a common methodology to guide this work was developed during four phases of the network’s work, and is discussed at the outset of this report. The main findings from the key topic areas are summarised, which correspond to the factors identified in the theoretical model: Access, Practices and skills, Risks and opportunities, and Social context.
Návaznosti
GX19-27828X, projekt VaVNázev: Pohled do budoucnosti: Porozumění vlivu technologií na “well-being” adolescentů (Akronym: FUTURE)
Investor: Grantová agentura ČR, Modelling the future: Understanding the impact of technology on adolescent’s well-being
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 14:31