2021
Tracking Eye Movements in Dyslexic Readers: A Review
DOSTÁLOVÁ, NicolZákladní údaje
Originální název
Tracking Eye Movements in Dyslexic Readers: A Review
Autoři
Vydání
20th International Students' Research Conference, University of Latvia, 2021
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Lotyšsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
čtení, dyslexie, oční pohyby, eye-tracking
Klíčová slova anglicky
reading, dyslexia, eye movements, eye-tracking
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 11. 1. 2022 13:24, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
Anotace
V originále
Dyslexia is a specific learning disorder manifested by reading difficulties, which complicates reading comprehension and consequently impedes the expansion of vocabulary and further education. Several theories try to explain the cause of dyslexia, some of which are related to the visual perception of dyslexics and their eye movements while reading the text. A detailed analysis of eye movements can be achieved via eye-tracking. An analysis of eye movements can bring new knowledge into the text approach of dyslexic readers and also into the diagnosis of dyslexia and subsequent choice of appropriate therapy method in regards to dyslexia. The aim of this paper is to present a short review on the use of eye-tracking in dyslexia research.
Návaznosti
MUNI/A/1494/2020, interní kód MU |
|