2021
TOWARDS DEVELOPMENT AND VERIFICATION OF ADVANCED OPTIMAL FARM MACHINERY ROUTE ALGORITHM
ŘEZNÍK, Tomáš; Martina KLOCOVÁ; Filip LEITNER; Tomáš PAVELKA; Lukáš HERMAN et. al.Základní údaje
Originální název
TOWARDS DEVELOPMENT AND VERIFICATION OF ADVANCED OPTIMAL FARM MACHINERY ROUTE ALGORITHM
Autoři
ŘEZNÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí); Martina KLOCOVÁ ORCID (203 Česká republika); Filip LEITNER (703 Slovensko, domácí); Tomáš PAVELKA ORCID (203 Česká republika, domácí); Lukáš HERMAN (203 Česká republika, domácí); Jakub HRÁDEK (203 Česká republika, domácí); Šimon LEITGEB (203 Česká republika, domácí); Kateřina TROJANOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Milan KONEČNÝ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Ostrava, GIS Ostrava 2021 – Advances in Localization and Navigation, od s. 1-8, 8 s. 2021
Nakladatel
VSB - Technical University of Ostrava
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10508 Physical geography
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14310/21:00121588
Organizační jednotka
Přírodovědecká fakulta
ISBN
978-80-248-4505-0
ISSN
Klíčová slova anglicky
Controlled Traffic Farming; semi-autonomous driving; navigation
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 2. 2022 15:43, Mgr. Marie Novosadová Šípková, DiS.
Anotace
V originále
Efforts related to minimising the environmental burden caused by agricultural activities are key contemporary drivers in the precision agriculture domain. Controlled Traffic Farming (CTF) techniques are being applied against soil compaction creation, using on-line optimization of route planning for soil-sensitive field operations. The research presented in this paper aims at optimizing farm machinery routes to minimize the environmental burden. As such, it further advances existing CTF solutions by its complexity including (1) efficient field divisions, (2) U-turns in headlands, (3) obstacles in a farm machinery route and (4) terrain specifics. The developed algorithm is expressed as UML activity diagrams as well as pseudo-code. Results were visualized in 2D and 3D to demonstrate terrain impact. Verifications were conducted at a fully operational commercial farm (Rostěnice, the Czech Republic) against second-by-second sensor measurements of real farm machinery trajectories. The developed algorithm addresses two main viewpoints: economic (saved route, fuel and time) and environmental (among other, reductions of soil compactness and erosion, an increase of soil infiltration rate).
Návaznosti
| 818346, interní kód MU |
|