k 2021

Verwendung von authentischen Texten im DaF-Unterricht auf niedrigen Sprachniveaus (SERR A1-A2)

PYTLÍK, Petr

Základní údaje

Originální název

Verwendung von authentischen Texten im DaF-Unterricht auf niedrigen Sprachniveaus (SERR A1-A2)

Název česky

Využití autentických textů v hodinách NCJ na nižší jazykové úrovni (SERR A1-A2)

Název anglicky

Use of authentic texts in GFL lessons at low language levels (SERR A1-A2)

Autoři

Vydání

SPRACH- UND KULTUR(VER)MITTLUNG 16. – 18. September 2021, Tuzla, Bosnien-Herzegowina, 2021

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

DaF, lingvistické krajiny, didaktizace autentických textů, vnímání veřejných textů

Klíčová slova anglicky

DaF, linguistic landscapes, didactisation of authentic texts, perception of public texts

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 3. 1. 2022 09:42, Mgr. Ing. Petr Pytlík, Ph.D.

Anotace

V originále

Authentische Texte finden im DaF-Unterricht auf höheren Sprachniveaus schon seit Langem Anwendung. Sie eignen sich aber auch für niedrigere Sprachniveaus, wie im vorliegenden Beitrag und beigelegten Arbeitsblatt anschaulich gezeigt wird. Dabei sind mehrere Prinzipien zu befolgen, die sich aus der spezifischen paradoxalen Situation ergeben, in der intentionale Texte zu einem anderen Zweck, als für welches sie bestimmt wurden, verwendet werden. Im vorliegenden Beitrag wird auf die Spezifika und Prinzipien der Arbeit mit öffentlichen Texten, hingewiesen und zu dem genannten Zweck ein geeigneter methodischer Vorgang entworfen.

Česky

Autentické texty se dlouhodobě používají v hodinách němčiny jako cizího jazyka na vyšších jazykových úrovních. Jsou však vhodné i pro nižší jazykové úrovně, jak názorně ukazuje tento článek a přiložený pracovní list. Je třeba dodržovat několik zásad, které vyplývají ze specifické paradoxní situace, kdy jsou intencionální texty používány k jinému účelu, než ke kterému byly určeny. V tomto článku je poukázáno na specifika a principy práce s veřejnými texty a navržen vhodný metodický postup pro uvedený účel.

Anglicky

Authentic texts have long been used in GFL lessons at higher language levels. However, they are also suitable for lower language levels, as is clearly shown in this article and the attached worksheet. There are several principles to be followed that arise from the specific paradoxical situation in which intentional texts are used for a purpose other than that for which they were intended. In this article, the specifics and principles of working with public texts are pointed out and a suitable methodological process is designed for the stated purpose.