KOHOUT, Jiří, Jan SLAVÍK, Tomáš JANÍK, Pavel MENTLÍK, Tereza ČEŠKOVÁ a Petr NAJVAR. Teorie obsahové transformace jako opora pro metodologii analýzy S-L sítí při didaktickém výzkumu výuky. In NAJVAR, Petr. ČAPV 2021. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teorie obsahové transformace jako opora pro metodologii analýzy S-L sítí při didaktickém výzkumu výuky
Název česky Teorie obsahové transformace jako opora pro metodologii analýzy S-L sítí při didaktickém výzkumu výuky
Název anglicky The Theory of Content Transformation as a Basis for the Methodology of S-L Network Analysis in Didactic Research
Autoři KOHOUT, Jiří, Jan SLAVÍK, Tomáš JANÍK, Pavel MENTLÍK, Tereza ČEŠKOVÁ a Petr NAJVAR.
Vydání ČAPV 2021, 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky didaktika, teorie obsahové transformace, mem, S-L sítě, kvalita výuky
Klíčová slova anglicky didactics, content transformation theory, mem, S-L network, quality of instruction
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 18. 3. 2022 18:21.
Anotace
Příspěvek se zabývá teorií a metodologií zkoumání kognitivních změn vyvolávaných výukou na základní škole nebo na střední škole. V teorii řeší téma typologie kognitivních změn podle Kvaszova teorému (2020) o shodě typů kognitivních změn na úrovni historické kulturní epistemologie a osobní epistemologie. Tuto shodu vysvětluje na základě shodné kognitivní báze: sémanticko-logické struktury schématu, jímž je stabilizována znalost obsahu. Teoretická a metodologická východiska jsou ilustrována příkladem ze vzdělávacího oboru fyzika.
Anotace anglicky
The paper focuses on the theory and methodology of examining cognitive changes induced by school instruction. Theoretically, it addresses the typology of cognitive change according to the Kvasz’s Theorem (2020) on the conformity of types of cognitive change at the level of historical cultural epistemology and personal epistemology. The authors argue that they share the same cognitive basis: the semantic-logical structure of the scheme by which knowledge of content is stabilized. The theoretical and methodological bases are illustrated with an example from the educational field of physics.
Návaznosti
GA20-13038S, projekt VaVNázev: Produktivní kultura vyučování a učení
Investor: Grantová agentura ČR, Produktivní kultura vyučování a učení
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 16:50