PROCHÁZKOVÁ, Ingrid, Tereza VENGŘINOVÁ a Karel DOLEČEK. První chvíle studentů v prostředí univerzity: Pomoct, anebo je nechat, ať se naučí plavat? 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název První chvíle studentů v prostředí univerzity: Pomoct, anebo je nechat, ať se naučí plavat?
Název česky První chvíle studentů v prostředí univerzity: Pomoct, anebo je nechat, ať se naučí plavat?
Název anglicky Students' first moments in a university environment: Help them or let them learn by themselves?
Autoři PROCHÁZKOVÁ, Ingrid, Tereza VENGŘINOVÁ a Karel DOLEČEK.
Vydání 2021.
Další údaje
Typ výsledku Uspořádání workshopu
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Klíčová slova česky integrace do studia,student,nováček,univerzitní prostředí
Klíčová slova anglicky integration into study period, student, newcomer, university environment
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Vengřinová, učo 427800. Změněno: 19. 1. 2022 08:34.
Anotace
Představte si studentku prvního ročníku, která má 19 let a právě se přestěhovala do Brna z malé vesnice na severu Moravy. Pokud se ji zeptáme: „Jaké bylo vaše první setkání s univerzitou?“, dost možná dostaneme odpověď: „Při zápisu na mě vychrlili plno informací a dali mi lísteček s heslem do ISu, ale nic moc si z toho nepamatuju“. Při doptání: „A jaký byl váš první den?“ se často setkáme s odpovědí: „Nevěděla jsem, kam jít, jestli jdu do správné budovy, byla jsem nervózní a nikoho jsem neznala.“ To je situace, která se běžně stává začínajícím studentům během jejich prvních setkání s univerzitou, fakultou i s námi vyučujícími. Beseda na téma První chvíle studentů v prostředí univerzity: Pomoct, anebo je nechat, ať se naučí plavat? poodhalí, jak můžeme studentům usnadnit jejich první chvíle v novém prostředí a proč je důležité jim věnovat pozornost.
Anotace česky
Představte si studentku prvního ročníku, která má 19 let a právě se přestěhovala do Brna z malé vesnice na severu Moravy. Pokud se ji zeptáme: „Jaké bylo vaše první setkání s univerzitou?“, dost možná dostaneme odpověď: „Při zápisu na mě vychrlili plno informací a dali mi lísteček s heslem do ISu, ale nic moc si z toho nepamatuju“. Při doptání: „A jaký byl váš první den?“ se často setkáme s odpovědí: „Nevěděla jsem, kam jít, jestli jdu do správné budovy, byla jsem nervózní a nikoho jsem neznala.“ To je situace, která se běžně stává začínajícím studentům během jejich prvních setkání s univerzitou, fakultou i s námi vyučujícími. Beseda na téma První chvíle studentů v prostředí univerzity: Pomoct, anebo je nechat, ať se naučí plavat? poodhalí, jak můžeme studentům usnadnit jejich první chvíle v novém prostředí a proč je důležité jim věnovat pozornost.
Anotace anglicky
Imagine a first-year student who is 19 years old and has just moved to Brno from a small village in northern Moravia. If we ask her, "What was your first meeting with the university?" and "What was your first day like?" We often come across the answer: "I didn't know where to go if I was going to the right building. I was nervous and I didn't know anyone." This is a situation that usually happens to newcomers during their first meetings with the university, the faculty and teachers. A discussion on Students' first moments in a university environment: Helping or letting them learn by themselves? Reveal how we can make it easier for students to get started in the new environment and why it is important to pay attention to them.
Návaznosti
MUNI/A/1467/2020, interní kód MUNázev: Vyučování a učení na vysokých školách (Akronym: Vyučování a učení na vysokých školách)
Investor: Masarykova univerzita, Vyučování a učení na vysokých školách
VytisknoutZobrazeno: 1. 5. 2024 18:36