JAEGEROVÁ, Anna. Casting an Image of “The Other” in the Age of Imperialism: French Tradition and American Themes in Nineteenth-Century Ethnographic Sculpture. In Nineteenth-Century French Studies Conference on "Power", Washington D.C., 28-30.10.2021. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Casting an Image of “The Other” in the Age of Imperialism: French Tradition and American Themes in Nineteenth-Century Ethnographic Sculpture
Název česky Vytváření obrazu "těch druhých" ve věku imperialismu: francouzská tradice a americké náměty v etnografickém sochařství 19. století
Autoři JAEGEROVÁ, Anna.
Vydání Nineteenth-Century French Studies Conference on "Power", Washington D.C., 28-30.10.2021, 2021.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60401 Arts, Art history
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky američtí indiáni; sochařství 19. století; etnografické sochařství; umělecká tradice; umělecké soupeření; Paul Wayland Bartlett; Cyrus E. Dallin; Carl Rohl-Smith; Theodore Baur; Emmanuel Frémiet; Françis Vicenti; pařížský Salon
Klíčová slova anglicky Native Americans; nineteenth-century sculpture; ethnographic sculpture; artistic tradition; artistic competition;Paul Wayland Bartlett; Cyrus E. Dallin; Carl Rohl-Smith; Theodore Baur; Emmanuel Frémiet; Françis Vicenti; Paris Salon
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Anna Jaegerová, učo 393074. Změněno: 19. 6. 2022 17:10.
Anotace
American artists flocked to Europe in the nineteenth century to receive academic training and expose themselves to the rich history of Western art. At the prestigious École des Beaux-Arts and the progressive Académie Julian, sculptors learned the techniques and visual strategies that they would take back to America, where the young country required their talents. Sculptural decoration was needed on the Nation’s growing number of government buildings, such as the U.S. Capitol Building. The narratives expressed in sculptural form projected the power of the young republic in conquering the New World. Overcoming the peoples of the First Nations was essential to the success of colonization and communicating that success in the plastic arts was one tool in popular education. The paper focuses on public sculpture representing Native Americans that was employed in the service of expansionism, ethnic relations and the century’s two great republics: the United States and France.
Anotace česky
V průběhu 19. století se američtí umělci vydávali do Evropy, aby získali akademické vzdělání a seznámili se s bohatou historií západního umění. Na prestižní École des Beaux-Arts a progresivní Académie Julian se sochaři učili výtvarné techniky a vizuální strategie, které si pak odnášeli do své mladé vlasti. Sochařská výzdoba byla potřeba na rostoucím počtu vládních budov, jako byla například budova Kapitolu Spojených států amerických. Zobrazené narativy v sochařském provedení vyjadřovaly sílu mladé republiky při dobývání Nového světa. Potlačení prvních národů bylo pro úspěch kolonizace zásadní a vyjádření tohoto úspěchu ve výtvarném umění bylo jedním z nástrojů celospolečenské výchovy. Tento příspěvek se věnuje sochařských dílům zobrazujícím americké indiány, jež byla vytvořena na pozadí expanzionismu a etnických vztahů dvou velkých republik 19. století: Spojených států a Francie.
Návaznosti
MUNI/A/1468/2020, interní kód MUNázev: Materiál a materialita v historické i současné architektonické tvorbě (Akronym: Materiál a materialita)
Investor: Masarykova univerzita, Materiál a materialita v historické i současné architektonické tvorbě
VytisknoutZobrazeno: 19. 5. 2024 18:38