GULOVÁ, Lenka, Martina KUROWSKI a František TRAPL. Školní management jako určující prvek inkluze. In Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu; Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. 2021. ISBN 978-80-7392-367-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Školní management jako určující prvek inkluze
Název česky Školní management jako určující prvek inkluze
Název anglicky School management as a determining element of inclusion
Autoři GULOVÁ, Lenka, Martina KUROWSKI a František TRAPL.
Vydání Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu; Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku, 2021.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7392-367-9
Klíčová slova česky inkluze; komunita; školský management; podpůrná opatření; situační analýza
Klíčová slova anglicky inclusion; community; school management; support measures; situation analysis
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Markéta Košatková, Ph.D., učo 252937. Změněno: 14. 4. 2022 09:29.
Anotace
Cílem příspěvku je představit dílčí výsledky případové studie vesnické školy, která koncem 90. let 20. století jako jedna z prvních běžných základních škol začala začleňovat žáky s nejrůznějšími typy znevýhodnění. Cílem výzkumu bylo identifikovat klíčové momenty této transformace, analyzovat způsoby a formy vedení vesnické školy a souvislost s její inkluzivní vizí. Výsledky studie naznačují, že v našem případě je pro nastavení vize školy postava ředitelky stěžejním elementem celého procesu.
Anotace anglicky
The aim of the paper is to present partial results of a case study of a village school which, in the late 1990s, was one of the first mainstream primary schools to include pupils with various types of disadvantage. The aim of the research was to identify the key moments of this transformation, to analyse the ways and forms of leadership of the village school and the connection with its inclusive vision. The results of the study indicate show that in our case, the figure of the headmistress is central to setting the school's vision. element of the whole process.
Návaznosti
GA19-13038S, projekt VaVNázev: Cesty k inkluzivní škole 21. století: etnografický přístup
Investor: Grantová agentura ČR, Cesty k inkluzivní škole 21. století: etnografický přístup
VytisknoutZobrazeno: 21. 5. 2024 18:57