2021
Vzdělávání dospělých při pandemii COVID-19 a jeho specifika
ZELNÍČKOVÁ, Helena, David VOREL, Petr SLÁDEK a Nikola STRAKOVÁZákladní údaje
Originální název
Vzdělávání dospělých při pandemii COVID-19 a jeho specifika
Název anglicky
Adult Education in the COVID-19 Pandemic and its Specific
Autoři
ZELNÍČKOVÁ, Helena, David VOREL, Petr SLÁDEK a Nikola STRAKOVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2021, od s. 154-159, 6 s. 2021
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-9998-2
Klíčová slova česky
dospělý; edukace; dovednosti; kompetence; Covid-19; celoživotní vzdělávání
Klíčová slova anglicky
Adult; education; skills; competences; Covid-19; lifelong learning
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2022 13:33, Dana Nesnídalová
V originále
Příspěvek řeší problematiku edukace dospělých s ohledem na současnou situaci s covid-19. Vzdělávání dospělých je koncipováno na získávání či rozvoji již získaných dovedností. Při vzdělávání dospělých je stěžejní participace jedince do procesu vzdělávání a aktivní využití jeho osobních zkušeností. Tím se přímo zvyšuje motivace dospělých k dokončení studia a k pokračování v dalším vzdělávání. Zvláštnostem vzdělávání dospělých je přizpůsoben i systém vzdělávání. Tím, jak stoupá zájem o celoživotní vzdělávání, objevuje se mnoho nabídek pro dospělé jak v oblasti formálního, tak i v oblasti neformálního vzdělávání. Hlavním cílem příspěvku je popsat zvláštnosti vzdělávání dospělých a popsat nejdůležitější principy přístupu k on-line vzdělávání dospělých. Vzhledem k situaci, která je ve školství nová, neexistuje zatím dostatek výzkumů, které by se přímo věnovaly vzdělávání dospělých.
Anglicky
The paper addresses the issue of adult education with regard to the current situation with Covid-19. Adult education is designed to acquire or develop already acquired skills. The participation of an individual in his / her educational process and the active use of his / her personal experience is crucial in adult education. This directly increases the motivation of adults to complete their studies and continue their education. The education system is also adapted to the peculiarities of adult education. As interest in lifelong learning increases, there are many offers for adults in both formal and non-formal education. The main goal of the paper is to describe the peculiarities of adult education and describe the most important principles of access to online adult education. Due to the situation that is new in education, there is not yet enough research that would directly address adult education.