D 2021

Vzdělávání dospělých při pandemii COVID-19 a jeho specifika

ZELNÍČKOVÁ, Helena, David VOREL, Petr SLÁDEK a Nikola STRAKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Vzdělávání dospělých při pandemii COVID-19 a jeho specifika

Název anglicky

Adult Education in the COVID-19 Pandemic and its Specific

Autoři

ZELNÍČKOVÁ, Helena, David VOREL, Petr SLÁDEK a Nikola STRAKOVÁ

Vydání

1. vyd. Brno, 14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2021, od s. 154-159, 6 s. 2021

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-9998-2

Klíčová slova česky

dospělý; edukace; dovednosti; kompetence; Covid-19; celoživotní vzdělávání

Klíčová slova anglicky

Adult; education; skills; competences; Covid-19; lifelong learning

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 2. 3. 2022 13:33, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Příspěvek řeší problematiku edukace dospělých s ohledem na současnou situaci s covid-19. Vzdělávání dospělých je koncipováno na získávání či rozvoji již získaných dovedností. Při vzdělávání dospělých je stěžejní participace jedince do procesu vzdělávání a aktivní využití jeho osobních zkušeností. Tím se přímo zvyšuje motivace dospělých k dokončení studia a k pokračování v dalším vzdělávání. Zvláštnostem vzdělávání dospělých je přizpůsoben i systém vzdělávání. Tím, jak stoupá zájem o celoživotní vzdělávání, objevuje se mnoho nabídek pro dospělé jak v oblasti formálního, tak i v oblasti neformálního vzdělávání. Hlavním cílem příspěvku je popsat zvláštnosti vzdělávání dospělých a popsat nejdůležitější principy přístupu k on-line vzdělávání dospělých. Vzhledem k situaci, která je ve školství nová, neexistuje zatím dostatek výzkumů, které by se přímo věnovaly vzdělávání dospělých.

Anglicky

The paper addresses the issue of adult education with regard to the current situation with Covid-19. Adult education is designed to acquire or develop already acquired skills. The participation of an individual in his / her educational process and the active use of his / her personal experience is crucial in adult education. This directly increases the motivation of adults to complete their studies and continue their education. The education system is also adapted to the peculiarities of adult education. As interest in lifelong learning increases, there are many offers for adults in both formal and non-formal education. The main goal of the paper is to describe the peculiarities of adult education and describe the most important principles of access to online adult education. Due to the situation that is new in education, there is not yet enough research that would directly address adult education.