GÖTTLICHER, Wilfried. Was Kinder lesen soll(t)en. Ein Dialog zwischen Kinder- und Jugendliteraturforschung und Historischer Bildungsforschung. 2022.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Was Kinder lesen soll(t)en. Ein Dialog zwischen Kinder- und Jugendliteraturforschung und Historischer Bildungsforschung
Název anglicky What children are/were supposed to read. A dialogue between research on children’s and youth literature and history of education
Autoři GÖTTLICHER, Wilfried.
Vydání 2022.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Uspořádání workshopu
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky children’s and youth literature; reading primers; history; literature didactics; Austria; textbook research
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnil: Dr. phil. Wilfried Göttlicher, učo 245623. Změněno: 5. 4. 2022 11:38.
Anotace
Forscherinnen und Forscher zu Kinder- und Jugendliteratur und zu Schul- und Bildungsgeschichte näheren sich aus verschiedenen Perspektiven der Frage, was Kinder und Jugendliche in Vergangenheit und Gegenwart lesen sollten bzw. lesen sollen.
Anotace anglicky
Researchers on children's and youth literature and on school and educational history approach the question of what children and young people were/are supposed to read from different perspectives.
Návaznosti
EF18_053/0016952, projekt VaVNázev: Postdoc2MUNI
VytisknoutZobrazeno: 1. 12. 2022 08:10