W 2022

Was Kinder lesen soll(t)en. Ein Dialog zwischen Kinder- und Jugendliteraturforschung und Historischer Bildungsforschung

GÖTTLICHER, Wilfried

Základní údaje

Originální název

Was Kinder lesen soll(t)en. Ein Dialog zwischen Kinder- und Jugendliteraturforschung und Historischer Bildungsforschung

Název anglicky

What children are/were supposed to read. A dialogue between research on children’s and youth literature and history of education

Autoři

GÖTTLICHER, Wilfried

Vydání

2022

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

children’s and youth literature; reading primers; history; literature didactics; Austria; textbook research

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 5. 4. 2022 11:38, Dr. phil. Wilfried Göttlicher

Anotace

V originále

Forscherinnen und Forscher zu Kinder- und Jugendliteratur und zu Schul- und Bildungsgeschichte näheren sich aus verschiedenen Perspektiven der Frage, was Kinder und Jugendliche in Vergangenheit und Gegenwart lesen sollten bzw. lesen sollen.

Anglicky

Researchers on children's and youth literature and on school and educational history approach the question of what children and young people were/are supposed to read from different perspectives.

Návaznosti

EF18_053/0016952, projekt VaV
Název: Postdoc2MUNI