2022
Was Kinder lesen soll(t)en. Ein Dialog zwischen Kinder- und Jugendliteraturforschung und Historischer Bildungsforschung
GÖTTLICHER, WilfriedZákladní údaje
Originální název
Was Kinder lesen soll(t)en. Ein Dialog zwischen Kinder- und Jugendliteraturforschung und Historischer Bildungsforschung
Název anglicky
What children are/were supposed to read. A dialogue between research on children’s and youth literature and history of education
Autoři
GÖTTLICHER, Wilfried
Vydání
2022
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Uspořádání workshopu
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
children’s and youth literature; reading primers; history; literature didactics; Austria; textbook research
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 5. 4. 2022 11:38, Dr. phil. Wilfried Göttlicher
V originále
Forscherinnen und Forscher zu Kinder- und Jugendliteratur und zu Schul- und Bildungsgeschichte näheren sich aus verschiedenen Perspektiven der Frage, was Kinder und Jugendliche in Vergangenheit und Gegenwart lesen sollten bzw. lesen sollen.
Anglicky
Researchers on children's and youth literature and on school and educational history approach the question of what children and young people were/are supposed to read from different perspectives.
Návaznosti
EF18_053/0016952, projekt VaV |
|