MAREŠ, Petr. Výuka sociologie jako konstrukce reality. Sociológia. Bratislava: Sociologický ústav SAV, roč. 31, č. 5, s. 29-32. ISSN 0049-1225. 1999.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výuka sociologie jako konstrukce reality
Název anglicky Teaching Sociology as Construction of Reality
Autoři MAREŠ, Petr (203 Česká republika, garant).
Vydání Sociológia, Bratislava, Sociologický ústav SAV, 1999, 0049-1225.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 0.127
Kód RIV RIV/00216224:14230/99:00030350
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
UT WoS 000083183700012
Klíčová slova česky výuka sociologie
Klíčová slova anglicky teaching sociology
Štítky teaching sociology
Změnil Změnil: prof. PhDr. Petr Mareš, CSc., učo 2193. Změněno: 24. 6. 2009 14:41.
Anotace
Směřujeme od předávání poznatků ke zprostředkování stylu vědecké práce, magisterské studium sociologie jsme otevřeli bakalářům z jiných škol, klademe důraz na vědeckou práci jako nezbytný základ výuky, opouštíme ucelený výklad problémů a akcentujeme jejich multiparadigmatickou reflexi, chceme zvýšit důraz na samostatnou práci našich studentů. I když nevíme, zda bude naše směřování úspěšné, zdá se být poměrně blízké tomu, co vyjádřil jako požadavek Wallerstein (1999). Totiž přechod od kultury sociologie ke konstituování otevřené kultury společenských věd.
Anotace anglicky
Our tendency is to move from a transfer of knowledge to mediating style of scientific work. We have opened Master study programs to Bachelors from other schools, we stress scientific work as an inevitable basis for teaching, we are abandoning a comprehensive interpretation of problems for stressing their multiparadigmatic reflection, we want to emphasise independent work of our students. Even though we do not know whether our direction will be successful, it seems to be close to the requirement expressed by Wallerstein (1999). That is a transition from culture of Sociology to a constitution of open culture of social sciences.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 08:39