MAREČKOVÁ, Pavla. Mediace v cizojazyčné výuce na gymnáziích. In Vzdělávací seminář na Gymnáziu Matyáše Lercha, Brno. 2022. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Mediace v cizojazyčné výuce na gymnáziích |
Název česky | Mediace v cizojazyčné výuce na gymnáziích |
Název anglicky | Mediation in foreign language teaching at secondary grammar schools |
Autoři | MAREČKOVÁ, Pavla. |
Vydání | Vzdělávací seminář na Gymnáziu Matyáše Lercha, Brno, 2022. |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Vyžádané přednášky |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Klíčová slova česky | výuka cizích jazyků; jazyková mediace; CEFR; Companion Volume |
Klíčová slova anglicky | teaching foreign languages; mediation; CEFR; Companion Volume |
Změnil | Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 17. 5. 2023 15:05. |
Anotace |
---|
Mediace, tedy volné zprostředkování obsahu mluveného či psaného textu třetí osobě, která jazyk výchozího textu neovládá, je v dnešní globalizované, vícejazyčné společnosti považována za klíčovou kompetenci, a je tedy žádoucí, aby si ji žáci osvojovali ve výuce cizích jazyků už od samých začátků. V řadě evropských zemí, jako je Rakousko, Německo, Švýcarsko, Itálie, Španělsko či Řecko, je mediace již pevnou součástí kurikul, stejně jako učebnic cizích jazyků a je ověřována u maturitních (i jiných závěrečných) zkoušek. Cílem nabízeného workshopu je představit vyučujícím Gymnázia Matyáše Lercha v Brně didaktický koncept mediace, jak je rozpracován v Dodatku ke Společnému referenčnímu rámci pro jazyky (2020), seznámit je s hlavními teoretickými východisky nezbytnými pro implementaci mediace do praxe a v neposlední řadě jim nabídnout metodické postupy a náměty do vlastních hodin cizího jazyka. |
Anotace česky |
---|
Mediace, tedy volné zprostředkování obsahu mluveného či psaného textu třetí osobě, která jazyk výchozího textu neovládá, je v dnešní globalizované, vícejazyčné společnosti považována za klíčovou kompetenci, a je tedy žádoucí, aby si ji žáci osvojovali ve výuce cizích jazyků už od samých začátků. V řadě evropských zemí, jako je Rakousko, Německo, Švýcarsko, Itálie, Španělsko či Řecko, je mediace již pevnou součástí kurikul, stejně jako učebnic cizích jazyků a je ověřována u maturitních (i jiných závěrečných) zkoušek. Cílem nabízeného workshopu je představit vyučujícím Gymnázia Matyáše Lercha v Brně koncept mediace, jak je rozpracován v Dodatku ke Společnému referenčnímu rámci pro jazyky (2020), seznámit je s hlavními teoretickými východisky nezbytnými pro implementaci mediace do praxe a v neposlední řadě jim nabídnout metodické postupy a náměty do vlastních hodin cizího jazyka. |
Anotace anglicky |
---|
Mediation, i.e. freely communicating the content of a spoken or written text to a third person who does not know the language of the source text, is considered a key competence in today's globalised, multilingual society and it is therefore desirable for students to acquire it in foreign language education from the very beginning. In a number of European countries, such as Austria, Germany, Switzerland, Italy, Spain and Greece, mediation is already a firm part of the curriculum as well as foreign language textbooks and is tested in final (and other final) exams. The aim of this workshop is to introduce the teachers of the Matyáš Lerch Grammar School in Brno to the didactic concept of mediation as elaborated in the Supplement to the Common Framework of Reference for Languages (2020), to acquaint them with the main theoretical background necessary for the implementation of mediation in practice and, last but not least, to offer them methodological approaches and suggestions for their own foreign language classes. |
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 14:10