J 2022

Matematická pregramotnost v českém předškolním vzdělávání

NOVÁKOVÁ, Eva

Základní údaje

Originální název

Matematická pregramotnost v českém předškolním vzdělávání

Název anglicky

Mathematical pre-literacy in Czech preschool education

Autoři

NOVÁKOVÁ, Eva ORCID (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání, 2022, 2533-7882

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/22:00127244

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

preschool education; mathematical literacy; mathematical pre-literacy; preschoolage child; kindergarten; training of kindergarten teachers

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 28. 2. 2023 17:23, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

Studie se zaměřuje na problematiku matematické pregramotnosti v různých souvislostech: v předškolním kurikulu, ve výzkumu, v profesní přípravě učitelů mateřských škol. Cílem studie je zasadit pojem matematické pregramotnosti do celkového kontextu českého předškolního vzdělávání; zmapovat jeho potenciál v současném předškolním kurikulu; shrnout některé poznatky z výzkumných šetření v českém prostředí a podtrhnout význam této problematiky v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol.

Anglicky

The study focuses on the issue of mathematical literacy in different contexts: in the preschool curriculum, in research, in the professional training of kindergarten teachers. The aim of the study is to place the concept of mathematical preliteracy in the overall context of Czech pre-school education; to map its potential in the current pre-school curriculum; to summarise some findings from research investigations in the Czech environment and to underline the importance of this issue in the pre-service education of kindergarten teachers.