2022
Matematická pregramotnost v českém předškolním vzdělávání
NOVÁKOVÁ, EvaZákladní údaje
Originální název
Matematická pregramotnost v českém předškolním vzdělávání
Název anglicky
Mathematical pre-literacy in Czech preschool education
Autoři
NOVÁKOVÁ, Eva ORCID (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání, 2022, 2533-7882
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/22:00127244
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
preschool education; mathematical literacy; mathematical pre-literacy; preschoolage child; kindergarten; training of kindergarten teachers
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 28. 2. 2023 17:23, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Studie se zaměřuje na problematiku matematické pregramotnosti v různých souvislostech: v předškolním kurikulu, ve výzkumu, v profesní přípravě učitelů mateřských škol. Cílem studie je zasadit pojem matematické pregramotnosti do celkového kontextu českého předškolního vzdělávání; zmapovat jeho potenciál v současném předškolním kurikulu; shrnout některé poznatky z výzkumných šetření v českém prostředí a podtrhnout význam této problematiky v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol.
Anglicky
The study focuses on the issue of mathematical literacy in different contexts: in the preschool curriculum, in research, in the professional training of kindergarten teachers. The aim of the study is to place the concept of mathematical preliteracy in the overall context of Czech pre-school education; to map its potential in the current pre-school curriculum; to summarise some findings from research investigations in the Czech environment and to underline the importance of this issue in the pre-service education of kindergarten teachers.