PLCH, Lukáš, Daniel BARVÍK a Jiří ZOUNEK. Perception, beliefs and attitudes towards simulation-based learning in health care students : Scoping review protocol. INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH. Oxford: ELSEVIER SCI LTD, 2023, roč. 117, č. 1, s. 1-6. ISSN 0883-0355. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.ijer.2022.102113.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Perception, beliefs and attitudes towards simulation-based learning in health care students : Scoping review protocol
Autoři PLCH, Lukáš (203 Česká republika, garant, domácí), Daniel BARVÍK (203 Česká republika, domácí) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH, Oxford, ELSEVIER SCI LTD, 2023, 0883-0355.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 3.200 v roce 2022
Kód RIV RIV/00216224:14210/23:00130109
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.ijer.2022.102113
UT WoS 000901773300001
Klíčová slova anglicky Simulations; Simulation-based; learning; Perception; Attitudes; Scoping review
Štítky 14110233, 14110528, podil, rivok, SIMUweb
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Tomaňová, učo 445546. Změněno: 5. 4. 2024 14:33.
Anotace
Existing studies on the perception of simulation-based medical education examine a wide range of topics, with correspondingly heterogeneous results. This scoping review aims to assess the scope of these empirical studies including a systematic description of the types and modalities of simulation that are used in simulation-based medical education and the methods used to study the perception of these simulations. Six databases will be searched for the purpose of this review: Scopus, Web of Science, MEDLINE/PubMed, Embase, PsycINFO/PsyARTICLES by EBSCOHost and Education Resources Information Center (ERIC). The data will be reported using quantitative analysis.
VytisknoutZobrazeno: 28. 4. 2024 12:47