C 2022

Jasnost a strukturovanost jako odpověď na problém snížené kognitivní efektivity: sčítání přirozených čísel s přechodem přes desítku.

BUDÍNOVÁ, Irena a Tomáš JANÍK

Základní údaje

Originální název

Jasnost a strukturovanost jako odpověď na problém snížené kognitivní efektivity: sčítání přirozených čísel s přechodem přes desítku.

Název anglicky

Clarity and structure as an answer to a problem of reduced cognitive efficiency: addition of natural numbers with a transition through the base 10.

Vydání

1. vydání. Brno, Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách, od s. 29-52, 24 s. Edice: Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 50, 2022

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-280-0241-1

Klíčová slova česky

žáci se sníženou kognitivní efektivitou; sčítání přirozených čísel; případová studie

Klíčová slova anglicky

pupils with reduced cognitive efficiency; addition of natural numbers; case study

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 31. 1. 2023 21:43, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.

Anotace

V originále

Kapitola pojednává o potížích žákyně se sníženou kognitivní efektivitou při osvojování si dovednosti sčítání s přechodem přes základ 10. Téma je teoreticky zpracováno v rovině didakticko-matematické a pedagogicko-psychologické. Je představena případová studie dívky s obtížemi pramenícími ve snížené kognitivní efektivitě.

Anglicky

The chapter discusses the difficulties of a pupil with reduced cognitive efficiency in acquiring the skill of addition with a transition through the base 10. The topic is theoretically treated at the level of didactic-mathematical and pedagogical-psychological. A case study of a girl with difficulties stemming from reduced cognitive efficiency is presented.

Návaznosti

GA20-13038S, projekt VaV
Název: Produktivní kultura vyučování a učení
Investor: Grantová agentura ČR, Produktivní kultura vyučování a učení