2022
Jasnost a strukturovanost jako odpověď na problém snížené kognitivní efektivity: sčítání přirozených čísel s přechodem přes desítku.
BUDÍNOVÁ, Irena a Tomáš JANÍKZákladní údaje
Originální název
Jasnost a strukturovanost jako odpověď na problém snížené kognitivní efektivity: sčítání přirozených čísel s přechodem přes desítku.
Název anglicky
Clarity and structure as an answer to a problem of reduced cognitive efficiency: addition of natural numbers with a transition through the base 10.
Autoři
Vydání
1. vydání. Brno, Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách, od s. 29-52, 24 s. Edice: Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 50, 2022
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-280-0241-1
Klíčová slova česky
žáci se sníženou kognitivní efektivitou; sčítání přirozených čísel; případová studie
Klíčová slova anglicky
pupils with reduced cognitive efficiency; addition of natural numbers; case study
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 31. 1. 2023 21:43, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
V originále
Kapitola pojednává o potížích žákyně se sníženou kognitivní efektivitou při osvojování si dovednosti sčítání s přechodem přes základ 10. Téma je teoreticky zpracováno v rovině didakticko-matematické a pedagogicko-psychologické. Je představena případová studie dívky s obtížemi pramenícími ve snížené kognitivní efektivitě.
Anglicky
The chapter discusses the difficulties of a pupil with reduced cognitive efficiency in acquiring the skill of addition with a transition through the base 10. The topic is theoretically treated at the level of didactic-mathematical and pedagogical-psychological. A case study of a girl with difficulties stemming from reduced cognitive efficiency is presented.
Návaznosti
GA20-13038S, projekt VaV |
|