x 2022

Znalostní báze

BÚŘIL, Matěj, Matěj MYŠKA, Markéta VLASÁKOVÁ, Ondřej WOZNICA, Jana NOWAKOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Znalostní báze

Název česky

Znalostní báze

Název anglicky

Knowledge base

Autoři

BÚŘIL, Matěj (203 Česká republika, domácí), Matěj MYŠKA (203 Česká republika, garant, domácí), Markéta VLASÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Ondřej WOZNICA (203 Česká republika, domácí), Jana NOWAKOVÁ (203 Česká republika), Martin HASAL (203 Česká republika), Pavel KRÖMER (203 Česká republika), Jan PLATOŠ (203 Česká republika), Martin GAZDÍK (703 Slovensko) a Mojmír CHABROŇ (703 Slovensko)

Vydání

2022

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Projekty výzkumu a vývoje

Obor

50501 Law

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14220/22:00129629

Organizační jednotka

Právnická fakulta

Klíčová slova česky

Komunikační software; Komunikační asistent; Znalostní systém; Umělá inteligence; Formalizace; Reprezentace; Udržování; Správa; Znalosti; Čas; ÚPV

Klíčová slova anglicky

Communication software; Communication assistant; Knowledge system; Artificial intelligence; Formalization; Representation; Maintenance; Management; Knowledge; Time; ÚPV
Změněno: 12. 4. 2023 15:18, Mgr. Ondřej Woznica

Anotace

V originále

Znalostní báze je soubor znalostí, informací a dat, které obsahují znalosti z dané oblasti získané na základě rešerše zdrojů dat odborných znalostí v oblasti průmyslového vlastnictví, informace uvedené na webové prezentaci ÚPV (pouze relevantní části), zpracované procesní mapy ÚPV (pouze relevantní části) a zpracovaný katalog služeb (relevantní část vztahující se k agendě spadající pod ÚPV). Znalostní bázi je potřeba udržovat aktuální, to je v takovém stavu, aby informace z ní extrahované odrážely obsah platných dokumentů, ze kterých byla znalostní báze vytvořena. Pro údržbu a správu znalostní báze v čase je navrhován Proces údržby a správy znalostní báze v čase (dále jen proces údržby), který je rozdělen do třech úrovní. 1. Identifikace potřeby změny a údržby znalostní báze. 2. Aktualizace obsahu dotčených částí (zpracovaných znalostí) pro znalostní bázi. 3. Aktualizace znalostní báze.

Anglicky

The knowledge base is a set of knowledge, information and data that contains knowledge from a given area obtained based on a search of data sources of expert knowledge in the field of industrial property, information provided on the web presentation of the ÚPV (only relevant parts), processed process maps of the ÚPV (only relevant parts) and the processed catalog of services (relevant part related to the agenda falling under the ÚPV). The knowledge base needs to be kept up-to-date, that is, in such a state that the information extracted from it reflects the content of the valid documents from which the knowledge base was created. For the maintenance and management of the knowledge base over time, the Process of maintenance and management of the knowledge base over time (hereinafter referred to as the maintenance process) is proposed, which is divided into three levels. 1. Identification of the need to change and maintain the knowledge base. 2. Updating the content of the affected parts (processed knowledge) for the knowledge base. 3. Updating the knowledge base.

Návaznosti

TITDUPV027MT01, projekt VaV
Název: Rešerše zdrojů dat odborných znalostí z oblasti průmyslového vlastnictví, vytvoření znalostní báze v této oblasti a rešerše metod umělé inteligence a metod formalizace, reprezentace, udržování, správy znalostí z oblasti průmyslových práv v čase (Akronym: Chatbot)
Investor: Technologická agentura ČR, Vývoj komunikačního asistenta s využitím umělé inteligence v oblasti průmyslového vlastnictví