Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{2300479, author = {Válek, Jan and Višnovský, Vítězslav and Pavlíková, Petra and Mifková, Tamara}, booktitle = {Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10. Jak se za 20 let změnila výuka fyziky?}, keywords = {Artificial intelligence; education; teachers}, language = {cze}, title = {Je důležitější z fyziky všechno vědět, nebo se na to umět správně zeptat?}, url = {https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10}, year = {2023} }
TY - CONF ID - 2300479 AU - Válek, Jan - Višnovský, Vítězslav - Pavlíková, Petra - Mifková, Tamara PY - 2023 TI - Je důležitější z fyziky všechno vědět, nebo se na to umět správně zeptat? KW - Artificial intelligence KW - education KW - teachers UR - https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10 N2 - Článek je zaměřen na využití „umělé inteligence“ (AI) ve výuce nejenom fyziky, ale přírodních věd. V současnosti (jaro 2023) se silně rozvijí použití AI, kterého se ptáme ve fázi testování na různé otázky a AI nám lépe či hůře odpovídá. Problém ale tkví v tom, že kvalita odpovědi závisí na kvalitě otázky. Obdobný problém jsme poprvé zažili, když se rozšířil Google anebo vyhledávače obecně, které jsou nyní naší každodenní pomůckou. I v tomto případě jsme se museli naučit správně pokládat otázky. Totéž nás čeká i nyní. Pro pedagogickou praxi je ale potřeba, aby žáci měli stále základní penzum vědomostí a dovedností tak, aby mohli správně vyhodnocovat předkládané informace. Totéž platí samozřejmě i pro dotazy učitelů. Velkým rizikem pak mohou být neúplné odpovědi AI neaprobovaným učitelům. ER -
VÁLEK, Jan, Vítězslav VIŠNOVSKÝ, Petra PAVLÍKOVÁ a Tamara MIFKOVÁ. Je důležitější z fyziky všechno vědět, nebo se na to umět správně zeptat? In \textit{Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10. Jak se za 20 let změnila výuka fyziky?}. 2023.
|