VÍTKOVÁ, Marie, Miroslava BARTOŇOVÁ a Lea KVĚTOŇOVÁ. Partizipation und Bildung der Kinder mit Schwerst- und Mehrfachbehinderung in der Tschechischen Republik - Forschung. In Marek Grummt, Wolfram Kulig, Christian Lindmeier, Vera Oelze, Stephan Sallat (Hrsg.). Partizipation, Wissen und Kommunikation im sonderpädagogischen Diskurs. 1. vyd. Bad Heilbrunn: Verlag Julis Klinkhardt, 2023, s. 33-39. Vzdělávání a pedagogika. ISBN 978-3-7815-2593-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Partizipation und Bildung der Kinder mit Schwerst- und Mehrfachbehinderung in der Tschechischen Republik - Forschung
Název česky Participace a vzdělávání dětí s těžkým a kombinovaným postižením v ČR – výzkum
Název anglicky Participation and education of children with severe and combined disabilities in the Czech Republic - research
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí), Miroslava BARTOŇOVÁ (203 Česká republika) a Lea KVĚTOŇOVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Bad Heilbrunn, Partizipation, Wissen und Kommunikation im sonderpädagogischen Diskurs, od s. 33-39, 7 s. Vzdělávání a pedagogika, 2023.
Nakladatel Verlag Julis Klinkhardt
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/23:00133118
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-7815-2593-1
Klíčová slova česky participace; inkluze; vzdělávání; výzkum Cooperatio; obor speciální pedagogika; děti s těžkým a kombinovaným postižením; děti s centrálními poruchami zraku; děti s poruchami autistického spektra; raná péče; předškolní výchova
Klíčová slova anglicky Partizipation; Inklusion; Bildung; Forschung Cooperatio; Unterwissenschafstbereich Sonderpädagogik; Kinder mit Schwer und Mehrfachbehinderung; Autimus Spektrum; Frühbehandlung; Vorschulerziehun
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 20. 2. 2024 13:15.
Anotace
Im Artikel wird die Forschung im Rahmen des Programmes Cooperatio vorgestellt, die an der Karls-Universität in Prag in den Jahren 2022-2026 verwirklicht wird. Forschungsaktivitäten der angeführten Unterwissenschaftsbereich werden thematisch auf die Problematik des dritten Themas ausgerichtet – effektive Zutritte in einer vorschulischen Erziehung mit Sonderbedarf im interdisziplinären Kontext. Zur Durchführung wird die Methode einer qualitativen Forschung benützt mit einer Technik der gezielten Beobachtung und Gesprächen mit einem Ziel Beispielstudien der Kinder mit Schwer- und Mehrfachbehinderung geschafft. Es wird ein Beispiel des Kindes mit Autismus-Spektrum angeführt.
Anotace česky
V příspěvku je představen výzkum v rámci programu Cooperatio, který se realizuje na Karlově univerzitě v Praze v letech 2022-2026. Výzkumné aktivity uvedené ve vědecké oblasti jsou tematicky zaměřené na problematiku třetího tématu – efektivní přístup v předškolní výchově dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v mezioborovém kontextu. K realizaci je použita metoda kvalitativního výzkumu s technikou cíleného pozorování a rozhovory s cílem vytvořit případové studie dětí s těžkým a kombinovaným postižením.
Anotace anglicky
The paper presents research within the Cooperatio program, which is being implemented at Charles University in Prague in 2022-2026. The research activities presented in the scientific area are thematically focused on the issue of the third topic - an effective approach in preschool education of children with special educational needs in an interdisciplinary context. The method of qualitative research with the technique of targeted observation and interviews is used for the implementation in order to create case studies of children with severe and combined disabilities.
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 08:21