VOLDÁNOVÁ, Žaneta. Explicitní výuka pragmatiky v hodinách AJ a její vliv na písemné dovednosti studentů. In Mezinárodní doktorandská konference: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu. 2023.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Explicitní výuka pragmatiky v hodinách AJ a její vliv na písemné dovednosti studentů
Název anglicky Explicit pragmatics instruction in English classes and its effect on students' writing skills
Autoři VOLDÁNOVÁ, Žaneta.
Vydání Mezinárodní doktorandská konference: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu, 2023.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky výuka pragmatiky; pragmatika; psaní; písemné dovednosti; angličtina jako cizí jazyk; kvaziexperiment
Klíčová slova anglicky pragmatics instruction; pragmatics; writing; writing skills; English as a foreign language; quasi-experiment
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Žaneta Voldánová, učo 437438. Změněno: 24. 1. 2024 22:28.
Anotace
Příspěvek vychází z disertačního výzkumu zaměřeného na vliv explicitní výuky pragmatiky v hodinách anglického jazyka na písemné dovednosti studentů angličtiny jako cizího jazyka. V rámci výzkumu byl proveden kvaziexperiment s vysokoškolskými studenty 2. ročníku programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, pro něž angličtina není hlavním oborem. Tito studenti byli rozděleni do skupiny kontrolní a experimentální, přičemž explicitní výuce pragmatiky byli vystaveni pouze respondenti ze skupiny experimentální. Prezentace představuje dílčí výsledky analýzy dat zodpovídající otázku vlivu výuky pragmatiky na písemné dovednosti respondentů a interpretuje implikace těchto výsledků pro pedagogickou a didaktickou praxi.
Anotace anglicky
The presentation was based on dissertation research on the effect of explicit teaching of pragmatics in English language classes on the writing skills of students of English as a foreign language. The research involved a quasi-experiment with second-year university students in the Teaching for Primary School programme for whom English is not their major. These students were divided into control and experimental groups, and only the respondents from the experimental group were exposed to explicit pragmatics instruction. This presentation presents partial results of the data analysis answering the question of the effect of pragmatics instruction on the respondents' writing skills and interprets the implications of these results for pedagogical and didactic practice.
Návaznosti
MUNI/A/1335/2022, interní kód MUNázev: Výzkum v didaktice cizích jazyků
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum v didaktice cizích jazyků
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 22:15