CÍDLOVÁ, Hana a Jana HORSKÁ. Teaching the subject Applied Chemistry using flipped classroom method. Online. In Małgorzata Nodzyńska-Moroń. Developing key competences. Krakow: University of the National Education Commission, 2024, s. 20-32. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.24917/9788368020380.2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teaching the subject Applied Chemistry using flipped classroom method
Autoři CÍDLOVÁ, Hana a Jana HORSKÁ.
Vydání Krakow, Developing key competences, od s. 20-32, 13 s. 2024.
Nakladatel University of the National Education Commission
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.24917/9788368020380.2
Klíčová slova anglicky Education; Chemistry; Flipped Classroom; STEM
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr., učo 761. Změněno: 11. 4. 2024 13:09.
Anotace
We have changed the method of teaching the subject Applied Chemistry at Faculty of Education, Masaryk University, Brno, Czech Republic. Instead of a classic lecture, elements of a flipped classroom method are used. We brought the curriculum closer to the STEM concept. Our text discusses our first experiences with this way of teaching. An interesting finding, among other things, is that students with different life experiences perceive this method of teaching differently. Older students, who already work as teachers at lower secondary school, appreciate it and perceive it clearly positively. On the contrary, younger students claim that the teaching was worse prepared.
VytisknoutZobrazeno: 2. 5. 2024 20:10