2024
COMEBACK
NOVOTNÁ, Pavla a Ester HOTOVÁZákladní údaje
Originální název
COMEBACK
Název česky
COMEBACK
Název anglicky
COMEBACK
Autoři
NOVOTNÁ, Pavla a Ester HOTOVÁ
Vydání
2024
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Uspořádání (zogranizování) výstavy (s/bez krit. katal.)
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
stencils; art; street art; výtvarná výchova
Klíčová slova anglicky
stencils; art; street art; art education
Štítky
Změněno: 22. 1. 2025 14:17, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Stereotypy týkající se výtvarné tvorby zakořeněné v raném dětství bývají často odolné vůči změnám, které může přinášet ve formě poznatků profesní příprava učitelů. Návrat do dětství, které nám zanechalo kromě artefaktů z hodin výtvarné výchovy také celou řadu zážitků, může přiblížit vztah či zvědomit vlastní motivy současného přístupu k umění či k výtvarné tvorbě. Také obrazy, příběhy, postavy, písně, rituály a mýty populární kultury dávají našim zažitým zkušenostem pevnější tvar. Vizualita minulosti vyvolává vzpomínky. Výstava představuje tvůrčí výstupy studentek a studentů programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ z praktického semináře Umění a tvorba (podzim 2023), které se dotýkají konceptu návratu do dětství v propojení s výtvarnou technikou “stencils” nebo tvorbou komiksu.Výstava je zároveň jedním z výstupů výzkumu zaměřeného na zkoumání vlivu stereotypů zakořeněných v raném dětství na výtvarnou tvorbu a na možnosti jejich proměny prostřednictvím profesní přípravy učitelů. Výstupy poukazují na význam vizuální a narativní reflexe v přípravě učitelů, zejména při práci se stereotypy, které ovlivňují kreativní přístupy ve výtvarné výchově.
Anglicky
Stereotypes regarding artistic creation rooted in early childhood are often resistant to the changes that can be brought in the form of knowledge by the professional training of teachers. Returning to childhood, which left us not only artefacts from art education classes but also a whole range of experiences, can bring us closer to the relationship or make us aware of our own motives for the current approach to art or creative work. Also, the images, stories, characters, songs, rituals, and myths of popular culture give our lived experiences a firmer shape. The visuality of the past evokes memories. The exhibition presents the creative outputs of the students of the Teaching program for the 1st grade of elementary school from the practical seminar Art and creation (autumn 2023), which touch on the concept of returning to childhood in connection with the art technique "stencils" or the creation of comics. The exhibition is also one of the outputs research aimed at investigating the influence of stereotypes rooted in early childhood on artistic creation and the possibilities of their transformation through the professional training of teachers. The outputs point to the importance of visual and narrative reflection in teacher training, especially when working with stereotypes that influence creative approaches in art education.
Návaznosti
| MUNI/A/1471/2023, interní kód MU |
|